Numărul funcţiilor de conducere în ANAF va fi redus cu o treime în urma restructurării

0
353

Numărul funcţiilor de conducere în cadrul Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală (ANAF) se va reduce cu până la o treime în urma procesului de reorganizare a acestei instituţii, potrivit unui comunicat al Ministerului Finanţelor Publice (MFP) remis Agerpres. Prin procesul amplu de reorganizare a Fiscului, care este o precondiţie pentru implementarea unui proiect finanţat de Banca Mondială cu 70 de milioane de euro, conducerea MFP preconizează o serie de schimbări cu impact major în îndeplinirea obiectivelor asumate, de combatere şi prevenire a evaziunii fiscale şi de creştere a eficienţei în ceea ce priveşte colectarea veniturilor: crearea nivelului regional, crearea structurii antifraudă, asigurarea autonomiei Direcţiei Generale a Vămilor, implementarea unei noi strategii de resurse umane şi simplificarea procesului decizional. Crearea nivelului regional are ca scop reducerea numărului de raportări către centrala ANAF, îmbunătăţirea planificării şi controlului, reducerea costului colectării şi crearea de unităţi mai echilibrate din perspectiva ponderii economice şi a ponderii în colectarea veniturilor. Implementarea unei noi strategii de resurse umane şi simplificarea procesului decizional va fi realizată prin realocarea personalului spre domeniile deficitare (antifraudă, inspecţie fiscală, IT, juridic) sau spre organele fiscale cu cel mai mic grad de încărcare. „În ceea ce priveşte politica de resurse umane, aşa cum au constatat şi experţii internaţionali, numărul total al personalului ANAF raportat la numărul de contribuabili administraţi se încadrează în media administraţiilor fiscale din alte state europene. Totuşi, s-a constatat necesitatea redistribuirii personalului atât între structurile judeţene (care au un număr prea mare sau prea mic de personal, în funcţie de numărul de contribuabili administraţi), cât şi între funcţiile administraţiei (migrarea personalului dinspre procesele masive cu valoare adăugată redusă către funcţiile mai complexe, precum inspecţia fiscală, asistenţa contribuabililor şi tehnologia informaţiei, unde a fost identificat un deficit real de personal)”, precizează MFP în comunicat. ANAF se reorganizează ca urmare a fuziunii prin absorbţie şi preluarea activităţii Autorităţii Naţionale a Vămilor, şi prin preluarea activităţii Gărzii Financiare, instituţie publică care se desfiinţează. De asemenea, în cadrul ANAF se înfiinţează Direcţia Generală Antifraudă Fiscală, structură fără personalitate juridică, cu atribuţii de prevenire şi de combatere a actelor şi faptelor de evaziune fiscală şi fraudă fiscală şi vamală.