Autorităţile locale au anunţat că, în luna care urmează, intersecţia de la kilometrul zero va fi izolată complet de oraş, prin şantier nemaifiind permis nici măcar accesul pietonilor. Reprezentanţi Primăriei Craiova susţin că ştrangulează circulaţia pentru a-i lăsa pe constructori să lucreze mai mult şi mai bine, în timp ce surse de pe şantier dau ca şi întrerupte lucrările.
Potrivit viceprimarului Mărinică Dincă, acest lucru s-ar putea petrece în următoarele trei săptămâni, când nici traficul de maşini – care se desfăşoară acum până la Spitalul Filantropia – nici pietonii nu vor mai avea voie să traverseze şantierul din Valea Vlăicii. <<Toată zona de la kilometrul zero va fi închisă peste două sau trei săptămâni, în funcţie de cum vor evolua lucrările până atunci. Am studiat împreună cu toţi factorii implicaţi în această lucrare şi am ajuns la concluzia că numai dacă se procedează aşa vom reuşi să înaintăm într-un ritm mai alert ca să putem termina lucrarea la timpul scontat, adică în luna mai 2013>>, a declarat Dincă.
Discuţii cu pasajul pe masă
Ieri, la Primăria Craiova, au fost convocaţi într-o şedinţă, reprezentanţi ai constructorilor SCT Bucureşti şi Erpia Craiova, ai firmei de proiectare Grant CPC SRL Bucureşti, precum şi toţi proprietarii de utilităţi din zonă. După o oră de dezbateri, participanţii au ieşit nervoşi, însă au refuzat să facă vreun comentariu referitor la ceea ce s-a discutat. La scurt timp, viceprimarul Mărinică Dincă a venit cu anunţul că şantierul va fi închis în totalitate, dar fără ca acest lucru să aibă vreo legătură cu vreo problemă de pe şantier. <<A fost o şedinţă tehnică şi vom avea câte una în fiecare săptămână ca să ştim cu exactitate cum stau lucrurile>>, a punctat acesta.
Dincă: Probleme în subteran!
Pe de altă parte, Dincă a recunoscut că ar fi, totuşi, unele mici probleme pe şantier dar nu de o aşa anvergură încât să incomodeze lucrările. O primă vină, în opinia acestuia, ar avea-o constructorii care vin cu tot felul de scenarii către municipalitate. <<Constructorii, aşa cum sunt ei, vin cu tot felul de scenarii. Fiecare are propria viziune şi trebuie să fie puşi la o masă ca să ne putem înţelege >>, a arătat Dincă. În altă ordine de idei, viceprimarul Craiovei a spus că un alt motiv pentru care s-a ajuns până aici ar fi <<nu atât problemele de construcţie sau proiectare, cât cele din subteran>>, fiind vorba mai precis de devierea unei conducte de apă.
Utilităţile n-au loc de întoarcere
Deşi Dincă a negat că problemele ar fi grave pe şantier, surse din domeniul construcţiilor spun că lucrările nici nu pot să avanseze din cauză că proiectantul ar fi omis să câteva detalii din machetă. Magistrala de apă care se află pe sub fosta linie de tramvai ar trebui deviată sub trotuarul din dreptul magazinului Unirea, dar nu e loc pentru efectuarea de săpături. O altă scăpare în proiect, potrivit surselor noastre, ar fi faptul că stâlpii de iluminat, care se află pe aceeaşi latură a bulevardului, nu îngăduie să se facă excavaţiile necesare pentru devierea utilităţilor subterane, dar în mod deosebit, pentru montarea pilonilor. Potrivit specialiştilor, aici ar fi, de fapt, cea mai mare problemă.
Stâlpii CEZ şi pilonii podului
Dacă se demontează stâlpii de electricitate, acest lucru s-ar face pe cheltuiala municipalităţii şi numai cu acordul proprietarului reţelei, în speţă CEZ Distribuţie, care şi-a dat avizul pentru intervenţii în zonă fără a se aduce modificări asupra infrastructurii existente. Pe de altă parte, dacă stâlpii de electricitate nu sunt clintiţi din loc – variantă pe care se merge, după cum susţin surse de pe şantier – firmele de construcţii ezită să-şi coboare muncitorii în şanţuri, existând riscul ca malurile acestora să nu reziste şi să se prebuşească peste muncitori. Reprezentantul Primăriei Craiova a negat însă toate aceste lucruri, susţinând că nu e absolut nici o problemă tehnică şi că <<e loc destul, chiar mai facem o bandă de circulaţie acolo>>.
Grant CPC SRL Bucureşti a greşit o dată
Cert este că firma de proiectare Grant CPC SRL din Bucureşti a greşit într-o primă fază atât studiul de fezabilitate al acestui pasaj, cât şi pe cel al pasajului subteran care se va face sub strada Arieş. Dacă în privinţa ultimului a desenat un pasaj aerian, în locul tunelului pe care îl aştepta municipalitatea, referitor la pasajul de la kilometrul zero, proiectanţii l-au creionat mai scurt decât îl comandase Primăria Craiova. Proiectanţii de la Grant CPC nu au inclus în schemă şi ieşirea de pe strada Romul, tăind un braţ de fluidizare al proiectului. Analizând mai bine planurile, autorităţile locale au constatat că s-a greşit proiectul şi a cerut reparaţii.