Bani în plus pentru Ambulanţă şi unităţile de primiri urgenţă

0
365

Atât serviciile ambulanţă, cât şi unităţile de primiri urgenţă au obţinut bani în plus la rectificarea pentru Sistemul naţional de asistenţă medicală de urgenţă şi de prim ajutor calificat. În total, este vorba de 85 de milioane de lei de la bugetul de stat.

Ministerul Sănătăţii, în colaborare cu Departamentul pentru Situaţii de Urgenţă din Ministerul Afacerilor Interne, au obţinut din partea Guvernului României o rectificare a bugetului pentru Sistemul naţional de asistenţă medicală de urgenţă şi de prim ajutor calificat. Astfel, pentru serviciile de ambulanţă a fost alocată la rectificare suma de 32,472 milioane lei, iar pentru unităţile de primiri urgenţe, suma de 52,528 milioane lei. Reprezentanţii din cadrul Ministerului Sănătăţii şi ai Departamentului pentru Situaţii de Urgenţă, în calitate de membri ai Comisiei interministeriale pentru suport tehnic, au decis să suplimenteze fondurile pentru activitatea de reparaţii şi întreţinere a ambulanţelor din sumele rămase disponibile.

Numărul de salariaţi va creşte acolo unde există deficit de personal

În total, incluzând sumele din rectificarea de buget, din fondurile reţi nute pentru execuţie prudenţială, au fost repartizate peste 68 de milioane lei, care acoperă în totalitate solicitările serviciilor publice de ambulanţă privind cheltuielile de personal, bunuri materiale, servicii şi investiţii. Totodată, se creează şi posibilitatea suplimentării numărului de personal operativ cu aproximativ 500, în cadrul serviciilor unde există deficit major de personal, reuşindu-se în acest fel asigurarea unei repartizări mult mai echitabile a personalului la nivel naţional.

În ceea ce priveşte finanţarea structurilor spitaliceşti de primiri urgenţe, rectificarea bugetară a permis alocarea sumei de aproximativ 4 milioane lei pentru preluarea în finanţarea bugetului de stat, începând cu luna octombrie, a unui număr de 10 compartimente de primiri urgenţe, suplimentar faţă de cele deja finanţate: CPU Spitalul Beiuş – judeţul Bihor, CPU Spitalul Municipal Caracal – judeţul Olt, CPU Spitalul Municipal Oneşti – judeţul Bacău, CPU Spitalul Municipal Mangalia – judeţul Constanţa, CPU Spitalul Municipal Dej – judeţul Cluj, CPU Spitalul Municipal Lugoj – judeţul Timiş, CPU Spitalul Orăşenesc Târgu Cărbuneşti – judeţul Gorj, CPU Spitalul Municipal Lupeni – judeţul Hunedoara, CPU Spitalul Municipal Odorheiu Secuiesc – judeţul Harghita şi CPU Spitalul de Recuperare Borşa – judeţul Maramureş.

Cele 10 compartimente de primiri urgenţe au fost selectate în urma unei analize făcute de Departamentul pentru Situaţii de Urgenţă din cadrul Ministerului Afacerilor Interne, în colaborare cu Ministerul Sănătăţii, care a relief faptul că pentru aceste structure există posibilitatea asigurării permanenţei la nivelul asistenţei medicale de urgenţă.

Sumele alocate trebuie să asigure funcţionarea până la sfârşitul anului

De asemenea, pentru unităţile şi compartimentele de primiri urgenţe finanţate de la bugetul de stat au fost repartizate fonduri totale în valoare de 24.198.605 lei pentru cheltuieli de personal şi 43.505.332 lei pentru bunuri material şi servicii, provenind din rectificarea de buget si din redistribuirea sumelor reţinute pentru execuţie prudenţială. În acestea sunt incluse şi fonduri pentru suplimentarea numărului de personal operativ cu aproximativ 200, care sunt repartizate în special unităţilor cu activitate complexă şi intensă, în funcţie de numărul de pacienţi raportat la personalul operativ. Ministerul Sănătăţii împreună cu Departamentul pentru Situaţii de Urgenţă din cadrul Ministerului Afacerilor Interne consideră că prin alocarea acestor sume de către Guvernul României este acoperit aproape în totalitate necesarul estimat, astfel încât Sistemul naţional de asistenţă medicală de urgenţă şi de prim ajutor calificat să funcţioneze la parametrii optima până la sfârşitul anului.