TransBucegi s-a surpat înainte de inaugurare

0
124

Oficialităţile au anunţat, cu surle şi trâmbiţe, că sâmbătă, 31 august, de Ziua Limbii Române, vor inaugura Drumul Judeţean 713, care leagă Sinaia de rezervaţia naturală de pe platoul Bucegilor. Un drum care, teoretic, este închis şi care este un real pericol pentru turişti, scrie adevarul.ro. Dacă în ultimele luni, muncitorii au realizat parapeţi din beton pentru a preveni surparea malurilor, aceştia nu au rezolvat şi problema bolovanilor căzuţi de pe versant. Este vorba de 16 kilometri de drum pentru tractoare, fostul drum al oilor şi al vacilor, care a fost asfaltat timp de trei ani, contra sumei de 12 milioane de euro – din bugetele Ministerului Dezvoltării şi Consiliilor Judeţene Dâmboviţa şi Prahova – şi care a început să se surpe cu doar câteva zile înainte de inaugurare, potrivit adevarul.ro. Drumul este mai îngust decât unul judeţean normal, adică două maşini încap greu una pe lângă cealaltă, iar asta îl face extrem de periculos, în special în zona de urcuş, unde asfaltul şerpuieşte pe buza prăpastiei. Reabilitarea DJ 713 Sinaia – Cabana Cuibul Dorului – Şaua Dichiului – Cabana Babele a început în septembrie 2010, printr-o colaborare între Dâmboviţa şi Prahova şi are termen de finalizare 3 ani. Valoarea totală a investiţiei pe drumul din munte se ridică la peste 50 de milioane de lei. Din această sumă, contribuţia CJ Damboviţa este de 31.600.000 de lei, ceea ce reprezintă 62%, iar CJ Prahova vine cu aproape 19.400.000 de lei, adică 38%. DJ 713 are o lungime de 16 km, iar în Dâmboviţa sunt 10 km. Drumul Judeţean 713 mai este cunoscut şi sub numele de „Drumul Babelor”. Un rival de frunte al Transfăgărăşanului şi Transalpinei, atât din punctul de vedere al peisajelor care parcă se prăbuşesc peste tine sau ţi se aştern verde la picioare, dar mai ales al calităţii drumului, o şosea lină, nou-nouţă, Transbucegi sau „Calea Daciei“ este foarte aproape de finalizare. Pe 31 august, şoseaua va da atunci o probă de foc, când la Crucea Caraiman este programată o manifestare dedicată Limbii române, dar şi pentru inaugurarea drumului, la care sunt aşteptaţi aproximativ 5.000 de participanţi. Majoritatea vor urca spre Cruce pe Transbucegi. De reţinut este şi faptul că autocarele şi maşinile cu masa peste 7,5 tone nu vor avea acces pe acest drum, din cauza îngustimii şoselei. Pe alocuri, este nevoie ca şoferii care coboară spre Sinaia să staţioneze pentru a da prioritate celor care urcă. Partea carosabilă are o lăţime cuprinsă între 4 şi 5,50 metri. În ciuda, încă, a dezavantajelor, atuu-rile Transbucegi sunt de netăgăduit: peisajele spectaculoase rivalizează cu orice zonă de munte din Elveţia, aerul este limpede şi tare, curat şi ozonificat, punctele de belvedere sunt amplasate strategic, iar zona este o mostră de sălbăticie, presărată cu stâne şi numeroase turme de oi, vaci şi măgăruşi.