Comisia Europeană a publicat rezultatele celei de a doua examinări la nivel înalt privind înșelătoriile referitoare la coronavirus

0
449

Comisia Europeană și Rețeaua de coperare pentru protecția consumatorilor  (Rețeaua CPC) au publicat rezultatele celei de a doua examinări la nivel înalt privind înșelătoriile referitoare la  coronavirus, efectuate în luna iunie, ca urmare a solicitării Comisiei de a combate produsele și publicitatea înșelătoare asociate cu coronavirusul.

Aceasta se succedă examinării la nivel înalt a platformelor din luna mai. Printre cele 73 de verificări ale platformelor principale, o treime (23 de verificări) au evidențiat un număr semnificativ de oferte și reclame dubioase. Companiile deținătoare ale platformelor au fost informate cu privire la constatările generale și au prezentat rapoarte actualizate privind măsurile pe care le-au luat pentru a soluționa această problemă.

Comisarul pentru justiție, Didier Reynders, a declarat: Marile platforme online continuă să răspundă apelului nostru de a colabora îndeaproape cu Comisia Europeană și cu autoritățile naționale pentru protecția consumatorilor. Cele mai recente verificări efectuate de aceste autorități demonstrează că nu este momentul să lăsăm garda jos. Cooperarea dintre autorități și principalii actori ai piețelor digitale este un instrument puternic și eficace de protejare a consumatorilor în aceste vremuri tulburi.

Datorită acestor activități, Google a raportat blocarea sau eliminarea a peste 200 de milioane de anunțuri legate de coronavirus la nivel mondial în ultimele luni, iar eBay a raportat blocarea sau eliminarea a peste 31 de milioane de listări care au încălcat politicile lor privind coronavirusul. Facebook a declarat eliminarea a cel puțin 2,3 milioane de părți de conținut de pe Facebook și Instagram legate de coronavirus la nivel global, 27.000 fiind eliminate în UE în luna mai.

În ultimele săptămâni, cele mai multe platforme au raportat o scădere bruscă a listărilor de produse legate de coronavirus. De exemplu, Amazon a raportat o scădere cu 95 % a numărului săptămânal de noi listări de produse care încercau să facă afirmații legate de coronavirus comparativ cu media din luna martie, iar Rakuten și Allegro au raportat tendințe similare. Autoritățile CPC vor urmări aceste constatări și vor lua măsuri de asigurare a respectării legislației atunci când acest lucru este necesar, iar rețeaua își va continua activitatea cu privire la subiectele considerate a fi frauduloase.