Vot cu reluare în şedinţa de Consiliu Judeţean – Trecerea unor drumuri comunale în patrimoniul judeţului a iscat controverse în rândul consilierilor

1
434

În şedinţa Consiliului Judeţean Dolj, de joi, patru drumuri comunale care îndeplinesc condiţiile de reclasificare în drumuri judeţene au trecut în administrarea Consiliului Judeţean Dolj. Este vorba despre drumurile 604B Mârşani-Daneţi, 551B Lişteava-Ostroveni, 553A Calafat-Ciupercenii Noi şi DN55 Preajba-Cârcea. Înainte ca proiectul de hotărâre să ajungă pe masa CJ Dolj, şi-au dat votul pentru trecerea acestor drumuri în domeniul public al judeţului consiliile locale din Mârşani, Daneţi, Ostroveni, Malu Mare, Ciurpercenii Noi şi Calafat.

Consilierii judeţenii PDL au sărit la gâtul pesediştilor, nefiind de acord cu preluarea drumurilor comunale. Până să se trezească din amorţeală, consilierii pesediştii, care în ultimul timp au o atitudine de neînţeles, nu atât comodă, am putea spune chiar partizană, deja soarta proiectului de hotărâre fusese hotărâtă prin luarea de cuvânt a pedeliştilor Marcel Marcea şi Ştefan Stoica, aceştia vorbind de realizarea unui drum de legătură între Calafat şi Filiaşi, considerat de ei ca având o utilitatea mai mare decât investiţia în patru drumuri comunale. “Gândiţi-vă că peste un an de zile, după finalizarea podului peste Dunăre, traficul va fi foarte mare, iar între Filiaşi şi Calafat ar fi 80 de km parcurşi de călători care pot veni din zona Târgu-Jiu, respectiv Petroşani. De ce vin cu această propunere? Cu toţii trebuie să avem o viziune obiectivă asupra dezvoltării judeţului, acest drum va pune în valoare foarte mult zona de N-V, va pune mult mai bine în evidenţă DJ 606 care este făcut pe bani europeni şi toate drumurile judeţene.”

Ion Prioteasa, preşedintele Consiliului Judeţean Dolj: “Dacă nu se aprobă acest proiect nu se întâmplă nimic, nu se aprobă nici celelalte care au nevoie de două treimi din majoritate. Nu este obligatoriu ca un proiect să fie votat de către toată lumea, e ca la parlament, unii votează, alţii nu votează deloc. Foarte bine, asta înseamnă democraţie”.

“Nu cred că intenţia colegilor noştri este să nu dezvoltăm drumurile”

În mod surprinzător din partea consilierilor judeţeni PSD nu a venit nici o reacţie articulată pregătită în prealabil. Şi această sterilă prezenţă, la şedinţele de consiliu judeţean, a devenit suspectă de la o vreme. Confruntarea consilierilor judeţeni, dintr-o tabără, cu cei din cealaltă tabără, are conotaţii politice: Sigur important nu este cine “ţipă mai tare”, ci acela care îşi argumentează concret intervenţia. Dar când, sistematic, laşi “pe alţii” să se înfierbânte şi să convingă adversarii politici ceva nu este în regulă. Proiectul avea nevoie de două treimi ca să treacă fiind unul care privea patrimoniul judeţului. Într-un târziu Ion Voiculescu le-a atras atenţia pedeliştilor că denaturează discuţiile, asigurându-i că “nu ia nimeni banii judeţului indiferent de culoarea politică”. “Denaturăm discuţiile, dacă analizăm cele două puncte de pe ordinea de zi, vedem că nu aţi înţeles nimic. Două treimi ne trebuie la punctul zece şi tot două treimi trebuie şi la punctul numărul 12. Nu cred că intenţia colegilor noştri este să nu dezvoltăm drumurile. Ca atare vă rog să fim oameni cu capul pe umeri, să votăm pentru binele judeţului. Nu ia nimeni banii judeţului indiferent de culoarea politică. Ar fi bine să se voteze la ambele puncte la fel”, a spus Ion Voiculescu, referindu-se la un alt proiect, prin care CJ Dolj a dat în administrarea Ministerului Dezvoltării Regionale şi Tursimului câteva tronsoane de drumuri judeţean, şi care avea nevoie de două treimi din numărul consilierilor aleşi.

Cristinel Iovan, vicepreşedintele Consiliului Judeţean Dolj: “Noi nu facem altceva decât să luăm act de o decizie pe care a fost votată în unanimitate în urmă de câteva luni chiar şi de către domnul consilier Marcea. Atunci când am aprobat transformarea celor patru drumuri în drumuri judeţene am plecat de la nişte premise. Trei dintre aceste drumuri sunt făcute de către consiliile locale pe fonduri europene şi am considerat că noi, având capacitatea tehnică de întreţinere a acestor drumuri, să le preluăm la nivelul CJ Dolj, astfel încât banii cheltuiţi pe diferite finanţări europene adresate primăriilor să nu fie irosiţi prin deteriorarea acestor drumuri. Noi nu venim decât să votăm mărirea domeniul public al averii judeţului Dolj cu nişte drumuri pentru care am votat să fie transformate din drumuri comunale în drumuri judeţene. Din acest motiv cred că este normal să fie puse în domeniul public al judeţului”.

“Ne gândim să transformăm nişte drumuri comunale, dar asta implică bani foarte mulţi”

În cele din urmă lucrurile au fost clarificate de preşedintele CJ Dolj Ion Prioteasa, care le-a adus aminte consilierilor judeţeni PDL că sunt la guvernare, şi cu toate că îşi doreşte să construiască cât mai multe drumuri în judeţ, banii sunt la Ministerul Dezvoltării Regionale şi Turismului şi sunt atribuiţi în mod arbitrar fără a se ţine cont de numărul populaţie sau de oportunităţile economice oferite de zonele în care se fac investiţiile. “Şi noi ne-am pus această problemă, ca după ce am construit nişte drumuri radiale care pornesc din Nord spre Sud şi de la Est spre Vest ar trebui să avem o legătură, un fel de miniocolitor. Sigur că ne gândim să transformăm nişte drumuri comunale şi în felul acesta cel care vine dinspre Cetate să nu ajungă până în Craiova şi de acolo să o ia pe Breasta şi să ajungă spre Cleanov sau limita judeţului Mehedinţi. Toate acestea implică bani foarte mulţi, iar cei 4 miliarde de euro se ştie foarte bine unde sunt, pe drumuri… Drumul de la Cetate este trimis şi acesta tot acolo, dacă dumneavoastră sau altcineva poate să îl împingă mai sus şi să putem să avem finanţare pe el sau pe Botoşeşti-Paia, sau alte zone mai importante din judeţ”, a spus Ion Prioteasa. Preşedintele CJ Dolj le-a arătat pedeliştilor o hartă, cu banii atribuiţi pentru investiţii în nordul judeţului, de care vor beneficia aproximativ 200 de oameni. “Aceştia sunt banii care au venit în nordul judeţului – câteva sute de miliarde – aici undeva unde probabil vreo 200 de persoane beneficiază de ei. Corect ar fi să se ţină cont de numărul populaţie, de zona economică, altfel nu le vom termina niciodată”, a mai spus Prioteasa, îndemnându-l pe Marcea să facă o propunere în scris privind drumul de legătură dintre Calafat şi Filiaşi:Îl invit pe domnul Marcea să facă propunerea dumnealui în legătură cu drumul şi în scris, pentru că şi noi vrem să vedem cum poate fi pus în operă. Dacă este bine nu avem nici un fel de motiv să nu ne dăm acordul. Pentru că s-au ivit tot felul de probleme cu privire la drumuri, am căzut de acord să facem un studiu, ca să putem scoate un proiect în viitor în care drumurile să fie analizate la nivelul întregului judeţ”.

ALINA DRĂGHICI şi MARIN TURCITU

 

1 COMENTARIU

  1. Frumoase initiativele PSD, dar l-am ruga pe Dl. Preoteasa sa rezolve si problema drumurilor judetene spre nordul judetului, respectiv si drumul Craiova – Melinesti.

Comments are closed.