Tqm Management SRL, firma câștigătoare a studiului de prefezabilitate al legăturii rutiere dintre Găneasa (DX12) și Tigveni (A1)

0
1064

Zilele trecute a fost desemnat de către CNAIR câștigătorul licitației pentru elaborarea studiului de prefezabilitate al legăturii rutiere dintre Găneasa (DX12) – Râmnicu Vâlcea – Tigveni (A1). Ofertantul desemnat câștigător este Tqm Management SRL. Semnarea contractului de achiziție publică va fi posibilă după expirarea perioadei de depunere a eventualelor contestații si respectiv după soluționarea contestaților/ plângerilor formulate în cadrul procedurii de atribuire. Acest drum expres ar urma să realizeze conexiunea dintre drumul expres Piteşti – Craiova şi autostrada Piteşti – Sibiu. Durata contractului de proiectare este de 8 luni de la data de începere a contractului Preţul ofertei câștigătoare este de 1.199.978 lei fără T.V.A., nivel mai mic cu circa 19% față de valoarea estimată a contractului.

Pentru Oltenia cel mai important drum care ar face legătura cu Vestul Europei rămâne în continuare A6 ( Lugoj-Calafat), despre care nu se vorbește nimic. Totuși la Ministerul Transporturilor este în derulare o licitație pentru DX Filiași-Lugoj. Despre stadiul acestui proiect a vorbit la Craiova, în cadrul unei dezbateri despre infrastructura Olteniei, organizată de Asociația Viitor pentru Oltenia, secretarul de stat din Ministerul Transporturilor, Irinel Scrioșteanu :

Tronsonul 1, Filiași – Dr Turnu Severin, a câștigat Asocierea DP CONSULT S.A. (lider de asociere) – EXPLAN S.R.L. – GEOLOGIC-SITE SRL -SCA TEAHA&FÜZESI, va avea la dispoziţie 21,053 milioane de lei, fără TVA, și 18 luni, pentru a elabora documentul referitor la cei 70 de km de drum de mare viteză.

 Tronsonul 2,   Drobeta Turnu Severin – Domașnea (65 km). Contractul a fost atribuit asocierii de firme românești Egis Romania SA (lider) – Egis International S.A.S. – Primacons Group SRL – Italrom Inginerie Internationala SRL – Eco Geodrum SRL. Contractul are o valoare de 35,78 milioane de lei (fără TVA) și o durată de 28 de luni (26 de luni sunt alocate doar pentru elaborarea Studiului de Fezabilitate).

 Tronsonul 3, Domașnea-Cransebeș – 45 de km, termen contractual 23 de luni – este în reevaluare.

Tronsonul 4, Caransebeș-Lugoj (50 km). Acest contract a fost atribuit firmei turce Inpro Mühendislik Müşavirlik Anonim Şirketi și are o valoare de 12,11 milioane de lei (fără TVA).

Pentru derularea acestuia sunt alocate 20 de luni (18 luni numai pentru elaborarea Studiului de Fezabilitate). S-a depus contestație, dar a fost respinsă de CNSC.