Oficial CE: Contractorul va remedia defectele apărute la podul Calafat-Vidin, însă Comisia va lua în calcul corecţii financiare dacă vor fi probleme grave

0
64

Contractorul va remedia în următoarele două săptămâni defectele minore apărute la podul Calafat-Vidin, însă Comisia Europeană va lua în calcul aplicarea unor corecţii financiare, dacă vor apărea probleme majore şi persistente după lichidarea proiectului, a declarat Shirin Wheeler, purtătoarea de cuvânt a comisarului european pentru Politică Regională, Johannes Hahn. „Înţelegem că există unele defecte minore care au fost descoperite la pod imedit după intrarea sa în funcţiune. Reparaţiile ar trebui să fie finalizate în următoarele două săptămâni, de către contractor, pentru că defectele au fost descoperite devreme”, a declarat Wheeler, pentru HotNews.ro. „În procesul de lichidare a proiectului, atunci când se încheie toate actele finale şi soldul rămas al fondului de coeziune UE este plătit, Comisia va evalua informaţiile furnizate de autorităţile bulgare şi române pentru a permite închiderea proiectelor. Aceasta este practica normală. Dacă există probleme de calitate grave şi persistente în construcţia podului, Comisia va lua în considerare posibilitatea de a propune o corecţie financiară asupra proiectului. Totuşi, în această etapă, înţelegem că sunt defecte minore”, a adăugat purtătoarea de cuvânt a comisarului Hahn, pentru HotNews.ro. Inaugurat în urmă cu 5 luni, podul de la Calafat-Vidin, al doilea peste Dunăre între România şi Bulgaria, are peste 20 de defecte serioase, identificate de oficialii bulgari în urma unei inspecţii, a declarat ministrul bulgar al Transporturilor, Daniel Papazov, citat de Independent Balkan News. Printre defectele identificate se numără găuri în asfalt, probleme de drenaj, de iluminat şi defecţiuni ale semafoarelor. Cotidianul bulgar „24 Chassa” (24 de ore) informa, la data de 13 octombrie, că o groapă mare a apărut în carosabil pe podul care face legătura peste Dunăre între Bulgaria şi România. Groapa a fost acoperită temporar cu ciment, în loc de asfalt. Comentând subiectul, ministrul Papazov a declarat luni: „Nu înţeleg de ce vorbiţi depre o groapă în podul peste Dunăre 2, pentru că sunt mai multe găuri şi o serie întreagă de probleme”. Potrivit ministrului, o problemă crucială o reprezintă cea a canalizării, apa acumulându-se sub asfalt. Există îngrijorarea că, odată cu venirea iernii, problemele s-ar putea înrăutăţi în condiţiile în care apa scursă prin crăpăturile din asfalt ar urma să îngheţe şi, astfel, să se dilate. Podul Calafat-Vidin, al doilea „pod al prieteniei”, a fost inaugurat pe data de 14 iunie 2013, în prezenţa premierului Victor Ponta, a omologului său bulgar, Plamen Oreşarski, şi a comisarul european pentru Politică Regională, Johannes Hahn. Contractorul principal al lucrării este compania spaniolă Fomento de Construcciones y Contratas. Costurile construcţiei, care până în anul 2011 erau estimate la circa 225 de milioane de euro, au depăşit, cel mai probabil, 250 milioane de euro.