Un număr de 25 de autobuze noi, turcești vor ajunge în traficul din Craiova până la sfârșitul acestui an. Furnizorul BMC Truck & Bus are la dispoziție o perioadă de 16 săptămâni pentru a le livra, termenul-limită fiind data de 13 decembrie.
Primăria Craiova a semnat, pe data de 23 august, contractul de achiziție al primelor 25 de autobuze Euro 6 cu firma BMC Truck & Bus, care a câștigat licitația. Conform caietului de sarcini, furnizorul are la dispoziție un termen de 16 săptămâni pentru a livra primele mijloace de transport. Data-limită este 13 decembrie, iar numărul primelor autobuze care vor ajunge în Bănie este de 25.
Inițial, era vorba doar de 5 autobuze
Potrivit primarului Mihail Genoiu, inițial era vorba de numai 5 autobuze Euro 6, numărul fiind proporțional cu rata din împrumutul BERD care îi fusese aprobată municipiului Craiova. „În jurul datei de 12 august, am avut o primă întâlnire cu firma câștigătoare a licitației de livrare a autobuzelor Euro 6 și stabilisem, pentru data de 22 august, o întâlnire pentru semnarea contractului. Conform caietului de sarcini, contractul prevedea livrarea a 5 autobuze, în primele 16 săptămâni de la semnarea contractului și virarea unui avans de 30% din valoarea contractului. Noi aveam atunci bugetat, în bugetul anului 2018, o sumă prevăzută din tragerile din creditul BERD de 1.114.000 de euro, conform aprobării date de CAIR – organismul Ministerului de Finanțe care aprobă tranșele de împrumuturi pe care le pot face autoritățile locale în așa fel încât, la nivel național, să nu depășească acel procent de 3%. Și aprobarea pentru Craiova era de 1.114.000 de euro, pentru 2019, urmând ca celelalte sume să vină în anii 2020 și 2021”, a relatat edilul-șef al Craiovei, ieri, într-o conferință de presă.
Plafonul din împrumutul BERD a fost majorat
În timpul negocierilor cu furnizorului, chiar în aceeași zi, municipalitatea craioveană a primit o adresă, conform spuselor primarului, din partea Comisiei de autorizare a împrumuturilor locale prin care se comunica că a fost aprobată încă o sumă de 3 milioane de euro, în plus față de primul plafon anunțat. „Datorită faptului că noi am depus încă din vară o solicitare la CAIR de majorare a plafonului, în data de 22 august, în timp ce noi eram în negocieri cu contractanții, am primit hotărârea CAIR de aprobare a altei sume de 3 milioane de euro, în așa fel încât aprobarea noastră este 4.114.916 de euro pentru anul 2019”, a explicat edilul Craiovei. Pornind de la acești bani disponibili – 4.114.916 euro – municipalitatea craioveană spune că a renegociat imediat termenii de livrare pentru primele autobuze Euro 6. „Lucrul acesta ne-a dus într-o altă situație: de a avea disponibili 4.114.916 euro, de a obține de la partenerul turc să nu mai fie vorba de un avans și am renegociat și am obținut livrarea a 25 de autobuze Euro 6 până în data de 13 decembrie 2019, adică în cele 16 săptămâni de la semnarea contractului care a avut loc pe data de 23 august. Deci, pe 23 august s-a semnat contractul cu firma BMC din Turcia, cu livrarea a 25 de autobuze în primele 16 săptămâni, adică pe 13 decembrie”, a mai spus primarul Craiovei, Mihail Genoiu.
Capacitate de 97 de pasageri, dintre care 26 pe scaune
Autobuzele au lungime de 12 metri, o lățime de 2,5 metri, înălțimea este de 3,4 metri și trei uși pe partea dreaptă. Greutatea netă a unui mijloc de transort este de 10.700 de kilograme, o capacitate de 97 de pasageri, dintre care 26 de pasageri sunt pe scaune și 71 stau în picioare. „Autobuzele au podeaua complet coborâtă, nu există trepte, deci suprafața interioară este netedă. Înălțimea scării pentru toate ușile este de 34 centimetri, fără a fi încărcat și fără a folosi dispozitivul de înclinare. În momentul când se încarcă, autobuzul coboară și se înclină când ajunge în stații, astfel încât distanța între scară și carosabil să fie foarte mică. Avem și o rampă auxiliară pentru accesul persoanelor cu dizabilități, pentru scaunele cu rotile”, a detaliat primarul Craiovei.
Autobuzele sunt dotate cu șase camere digitale și două monitoare
De asemenea, autobuzele sunt dotate cu un motoare Cummins, fabricate în Anglia, diesel, în patru timpi și cu șase cilindri, cu capacitatea de 6.700 de centimetri cubi și o putere de 204 kilowati. Sunt echipate cu sisteme informatice audio-video, prevăzute cu șase camere digitale: o cameră pe partea stângă pentru eventuale accidente, una pe dreaptă pentru a vizualiza ușile, o cameră este instalată lângă scaunul șoferului și este axată pe direcția de mers, iar celelalte trei camere sunt în interior, pentru a vizualiza ceea ce se întâmplă în interiorul autobuzului. Autobuzele mai sunt dotate cu două indicatoare frontale și laterale, independente, cu 24 de caractere, unde se trece traseul și toate informațiile și două monitoare LCD, led, în interior, pentru pasageri. „Au un cablaj prealabil, echipat cu dispozitive de validare în zona ușii pentru accesul pasagerilor din spațiul interior, sunt sunt echipate cu computere de gestiune și managment al traficului, cu funcție GPS, echipament de wi-fi și comunicare online, senzori 3D inteligent și analizori. Sistemul este integrat și permite numărarea și raportarea numărului de pasageri transportați în anumite intervale de timp, stație de autobuz, traseu, numărul vehiculului”, a mai spus edilul Craiovei.
Autoritățile merg pe culoarea alb-albastră
Autobuzul are și un dispozitiv de alarmă automat, în caz de incendiu, temperaturi extreme și fum, care sunt amplasate în compartimentul motorului și un sistem automat de stingere a incendiilor instalat în zona motorului și în zona de încălzire suplimentară. În ceea ce privește culoarea autobuzelor, autoritățile spun că trebuie să transmită furnizorului atât nuanța scaunelor, cât și a caroseriei exterioare. „Ne-a solicitat deja constructorul și trebuie să transmitem culoarea scaunelor, a barelor interioare – ei spun că este cam stas și trebuie să fie de culoare galbenă – și culoarea exterioară a autobuzului. Paleta de culori pe care ne-o propun este foarte mare, cam toată paleta de culori existentă. Am mai consultat și colegii și multe alte orașe vizavi de aceste culori și toată lumea duce spre Universitatea Craiova. La un moment dat am zis că ar putea fi culoarea pe care o regăsim la autobuzele din Londra, dar, totuși, propunerea noastră a fost să rămânem pe culoarea tradițională a orașului, pentru că este sufletul nostru”, menționat Mihail Genoiu, autobuzele urmând să aibă, prin urmare, culoarea alb-albastră.
Livrarea celorlalte 13 autobuze în 24 de săptămâni, adică pe data de 7 februarie 2020.
Acest site utilizează cookie-uri | Folosim cookie-uri pentru a personaliza conținutul și anunțurile, pentru a oferi funcții de rețele sociale și pentru a analiza traficul. De asemenea, le oferim partenerilor de rețele sociale, de publicitate și de analize informații cu privire la modul în care folosiți site-ul nostru. Aceștia le pot combina cu alte informații oferite de dvs. sau culese în urma folosirii serviciilor lor. În cazul în care alegeți să continuați să utilizați website-ul nostru, sunteți de acord cu utilizarea modulelor noastre cookie.Sunt de acord