Thomas Jolly directorul artistic al ceremoniei de deschidere a Jocurilor Olimpice a negat că s-a inspirat din „Cina cea de taină”, într-unul din tablourile sale, care a şocat Episcopia catolică şi extrema-dreaptă din Franţa. „Am vrut să produc o ceremonie care să repare, care să împace. Tot ceea ce reafirmă valorile Republicii noastre” a declarat el la BFM TV. Conferinţa episcopilor Franţei a deplâns „scenele de batjocură faţă de creştinism.
O secvenţă a creat controverse: intitulată „Sărbătoare”, ea începe cu imaginea unui grup la masă, incluzând mai multe drag queen, care aminteşte de “Cina cea de Taină”, ultima masă a lui Iisus cu apostolii săi.
„Nu a fost inspiraţia mea”, a răspuns Thomas Jolly. „Cred că a fost destul de clar, pe această masă vine Dionysos. El este acolo, de ce pentru că este zeul sărbătorii (…), al vinului, şi tatăl Sequanei, zeiţă legată de râu”.
„Ideea a fost mai degrabă să avem o mare sărbătoare păgână legată de zeii Olimpului… Olimpului… Olimpismului”, a continuat el. Pe reţelele de socializare, unii s-au referit la tabloul „Sărbătoarea zeilor”, pictat la începutul secolului al XVI-lea de Jan Harmensz van Biljert, păstrat într-un muzeu din Dijon (estul Franţei). Thomas Jolly, chestionat în altă parte despre o Marie-Antoinette decapitată (ţinându-şi capul în braţe), a asigurat că nu există nicio „glorificare a acestui instrument al morţii care era ghilotina”.
Un imbecil care nu știe ce a fost în mintea lui!
,, Nu este plăcerea actorului de a trăi mai mare, mai mare? Dacă fac teatru, este pentru că vreau realitate augmentată. Teatrul este o lupă. Mărește realitatea de zece ori. Personajele sunt întotdeauna „mai multe”. Mai iubitor, mai laș, mai… monstruos. Verbul latin „monstrare” înseamnă „a face pe cineva să vadă ceva”. Prin urmare, fiecare actor este un monstru. » (Le Temps-8 iulie 2018).
,, „Thomas Jolly: „Vidul negru al lui Seneca a devenit irezistibil pentru mine” , Télérama , interviu cu Thomas Jolly de Fabienne Pascaud, 25 iunie 2018.
Ața scrie Wikipedia!
Comments are closed.