Viitorul aeroporturilor regionale

0
372

Comisia pentru Transport şi Turism a votat, ieri, raportul referitor la viitorul aeroporturilor regionale. Acesta evidenţiază importanţa aeroporturilor regionale în decongestionarea traficului aerian şi în dezvoltarea reţelei TEN-T. Europarlamentarul Marian-Jean Marinescu a depus trei amendamente.

“Amendamentele pe care le-am depus au subliniat necesitatea susţinerii financiare a aeroporturilor regionale, în special cele amplasate în regiuni puţin dezvoltate. Conectarea acestor zone cu alte regiuni ar facilita dezvoltarea lor economică”, a precizat vicepreşedintele PPE. Europarlamentarul democrat-liberal a cerut Comisiei să revizuiască decizia 2012/21/EU privind aplicarea articolului 6(2) din Tratatul privind Funcţionarea Uniunii Europene, prin care a fost coborât la 200.000 de pasageri pe an pragul până la care unui aeroport i se poate încredinţa un serviciu de interes economic general fără obligaţia notificării Comisiei. Această reducere de la 1 milion de pasageri limitează posibilităţile de finanţare publică a aeroporturilor regionale mici, cu un trafic de peste 200.000 pasageri pe an.

Marian-Jean Marinescu este vicepreşedinte al grupului PPE şi membru al Comisiei pentru Transport şi Turism.

Cererea deputatului român se bazează pe studii  care arată că un aeroport poate deveni rentabil la un trafic de peste 500.000 pasageri pe an. Cele mai importante propuneri făcute în acest raport de iniţiativă sunt noua definiţie dată aeroporturilor regionale, necesitatea transparenţei preţurilor şi a costurilor suplimentare, cât şi reglementări comune pentru definirea dimensiunilor şi greutăţii bagajelor de mână sau de cală. Raportul privind “Viitorul aeroporturilor regionale” va fi votat în şedinţa plenară din mai 2012.