Proteste împotriva organizării clasei pregătitoare

1
421

Cadrele didactice afiliate Federaţiei Sindicatelor din învăţământ „Spiru Haret”, dar şi părinţii copiilor de grădiniţă protestează astăzi în faţa Ministerul Educaţiei şi Cercetării, între orele 12.00 şi 14.00. Acţiunea are drept scop blocarea aplicării prevederilor referitoare la debutul clasei pregătitoare în învăţământul primar în anul şcolar 2012-2013 şi reprezintă, totodată, un protest faţă de lipsa dialogului social şi de promovarea Metodologiei privind cuprinderea copiilor în clasa pregătitoare şi în clasa I pentru anul şcolar următor, fără consultarea partenerilor sociali, organizaţii sindicale reprezentative din învăţământ, organizaţii ale părinţilor, se arată într-un comunicat transmis de Federaţia „Spiru Haret”.

Clasa pregătitoare ar trebui menţinută la grădiniţă

Sindicaliştii Federaţiei Sindicatelor Libere din Învăţământ au scos la rândul lor în evidenţă părerea opiniei publice despre clasa pregătitoare, realizând în perioada 21-27 februarie un sondaj online, la care au participat atât cadre didactice, cât părinţi. Conform rezultatelor, circa trei sferturi din părinţi (74,12%) nu sunt de acord cu înfiinţarea clasei pregătitoare, 25,88% fiind mulţumiţi de această decizie. Într-un comunicat emis de sindicat se arată că,  din cei care sunt de acord cu înfiinţarea clasei pregătitoare, 65,15% consideră că sistemul de învăţământ nu este pregătit pentru a introduce această clasă începând cu anul şcolar 2012-2013.

În privinţa profesorilor care au răspuns la sondaj, rezultatele sunt asemănătoare cu cele din cazul părinţilor, diferenţele fiind sub marja de eroare de 3%. Mai mult, din cele 1.863 de persoane care au răspuns sondajului, 55,56% susţin că această clasă trebuie să funcţioneze la grădiniţă.

Şcolile nu îndeplinesc condiţiile minime

În opinia repondenţilor, cele trei condiţii minime necesare funcţionării optime a clasei pregătitoare sunt: baza materială cu tot ce înseamnă bănci, scaune, grupuri sanitare, spaţiu suficient în sala de curs, existenţa programei şcolare şi corpul profesoral special format. Aproximativ 74% din cei chestionaţi consideră că cele trei condiţii minime trebuie asigurate de Ministerul Educaţiei, 17% de autorităţile locale şi 9% de părinţi şi profesori.

Potrivit FSLI, fără aceste condiţii minime, principalele riscuri enumerate de participanţii la sondaj sunt: copii suprasolicitaţi, nesupravegheaţi, surmenaţi, stresaţi şi obosiţi; dezechilibrul emoţional, şi nu numai, al copilului, la o vârstă atât de fragedă; copiii vor fi cobaii unui experiment nereuşit; premisele creşterii abandonului şi eşecului şcolar; randament şcolar scăzut şi dezvoltarea fizică defectuoasă din cauza mobilierului şcolar.

Sondajul a fost realizat pe un eşantion de 1.865 de persoane, din care 765 părinţi. 62% dintre repondenţi provin din mediu urban, 23% din cel rural, restul de 15% refuzând să precizeze.

 

1 COMENTARIU

Comments are closed.