Ministrul Educaţiei, Ecaterina Andronescu, a vorbit, marţi, din nou despre bacalaureatul diferenţiat, susţinând, ca opinie personală, că absolvenţii de liceu trebuie să poată alege între un bacalaureat pentru accesul la universitate şi unul profesional.
“La ieşire, eu cred că trebuie să rămână opţiunea absolventului de liceului în a susţine un bacalaureat naţional care să-i permită accesul într-o universitate şi o altă rută cu un bacalaureat tehnologic sau profesional care să nu permită accesul în universitate, subliniez acest lucru, dar care să-i permită la nivelul următor de pregătire un acces de profesionalizare duală”, a anunţat, marţi, ministrul Educaţiei.
Întrebată dacă asta va cuprinde noua lege, Ecaterina Andronescu a replicat: “Eu sunt o singură persoană, sunt foarte deschisă şi cu un comportament democratic în abordări. Este un punct de vedere pe care eu îl exprim dar sigur că ascult toate celelalte puncte de vedere”.
“În dezbaterea referitor la învăţământul dual, eu cred că trebuie să fim foarte atenţi când discutăm aceste lucruri şi atunci când îl creionăm, să îl creionăm cu toate cele necesare ca el să evolueze şi să se dezvolte. În primul, rând, din punctul meu de vedere, este un obiectiv personal, dar cred că în egală măsură este un obiectiv pentru societate, toată şcoala profesională trebuie să devină duală, de aceea am cerut spriijinul mediului de business, mediului economic de care avem nevoie pentru activitatea de practică. În al doilea rând, liceul tehnologic trebuie să-l restructurăm şi să-l gândim ca un liceu care profesionalizează, un liceu dual, cu două posibilităţi de ieşire, sunt doar ideile personale, o să le discutăm cu cei care au alte idei”, a declarat ministrul.
Andronescu vrea o nouă lege a Educaţiei: Trebuie să genereze o viziune de evoluţie a sistemului
Ministrul Educaţiei, Ecaterina Andronescu, a anunţat, marţi, că noua lege a Educaţiei, despre care ministrul de Finanţe Eugen Teodorovici a spus că va fi modificată în prima jumătate a anului viitor, trebuie să genereze o viziune de evoluţie a sistemului de învăţământ.
“Facem în aşa fel încât să o terminăm la data la care este planificată. Cei care se pricep trebuie să lucreze la această lege, să constituim grupuri de lucru şi în aceste grupuri de lucru, cu experienţa ministerului şi a celor care sunt determinaţi să vină în întâmpinarea realizării unei legi moderne, la toţi trebuie să facem apel. Eu cred că viitoarea lege a învăţământului trebuie să genereze o viziune de evoluţie a sistemului de învăţământ. Ce vrem noi de la cei şcoliţi? Vrem să le dezvoltăm personalitatea? Da. Atunci, trebuie să ne uităm în programele şcolare în aşa fel încât acest lucru să se întâmple. De ce pun accent pe acest lucru? Pentru că niciunul dintre cei şcoliţi acum nu cred că o să aibă, în perioada activă a vieţii fiecăruia dintre ei, un singur job şi atunci trebuie ca această personalitate să se poată adapta la schimbările din viaţă. Să nu le ia ca pe nişte şocuri cărora nu pot să le facă faţă”, a declarat Ecaterina Andronescu.
“Eu cred că şcoala trebuie să dea celui şcolit acele achiziţii culturale care să-l facă să înţeleagă lumea în care trăieşte în aşa fel el să se simtă parte din această lume. În al treilea, cred că şcoala trebuie să dea acele achiziţii de cunoaştere ca să poată şi el apoi să-şi ducă viaţa activă aşa cum se cuvinte”, a completat Andronescu.
Ministrul Finanţelor Publice, Eugen Teodorovici, a anunţat, marţi, într-o conferinţă, că Legea Educaţiei Naţionale va fi modificată în prima jumătate a anului viitor.
În 2012, Ecaterina Andronescu a vrut schimbarea legii astfel încât elevii de liceu să poată opta pentru bacalaureatul naţional sau bacalaureatul profesional.
Ea a revenit la ministerul Educaţiei după ce a mai a avut trei mandate ca ministru. (Sursa: Mediafax)