Proiectul „Grătar Curat 2011” – lansat la Craiova

0
355

Ieri, Golden Brau, marcă a Heineken România, împreună cu Asociaţia „MaiMultVerde” au lansat proiectul „Grătar Curat 2011”, care urmăreşte conştientizarea şi responsabilizarea participanţilor la activităţile de recreere, în special grătar, referitor la importanţa păstrării curăţeniei în aceste zone naturale de petrecere a timpului  liber. În cadrul primei părţi a proiectului, desfăşurată în 2010, au fost adunaţi 150 de saci de gunoaie, cu o greutate de aproximativ 1,5 tone din zona Pădurea Bucovăţ. Situată în apropierea oraşului Craiova, între dealuri, Pădurea Bucovăţ este unul dintre cele mai frumoase peisaje din judeţul Dolj. Deşeurile lăsate în urma grătarelor reprezintă cea mai îngrijorătoare sursă de poluare din zonă, ameninţând biodiversitate, bunăstarea turiştilor şi desfăşurarea activităţilor recreative în zonă. „Proiectul Grătar Curat este unul din puţinele pentru care rezultă mai bune înseamnă cifre mai mici. Prin acest program, Golden Brau doreşte să împărtăşească experienţa berii consumate responsabil din toate punctele de vedere…” a declarat Ana-Maria Tasu (Mureşan), Corporate Relation Manager, Heineken România.

Şase zone de petrecere a timpului liber

În 2011, zonele incluse în proiectul „Grătar Curat”, susţinut de Golden Brau, sunt în judeţele Dolj (Pădurea Bucovăţ); Iaşi (Pădurea C.A Rosetti); Galaţi (Pădurea Gârboavele); Brăila (Pădurea Lacul Sărat), Arad (Pădurea Ceala) şi în Snagov (Complex Astoria). Conform statisticilor, în aceste zone se adună zeci de mii de oameni anual pentru activităţile de petrecere a timpului liber. Pe parcursul lunilor iulie şi august, voluntarii Asociaţiei „MaiMultVerde” împreună cu reprezentanţii Golden Brau vor ajunge în cele şase zone de petrecere a timpului liber şi vor realiza acţiuni de curăţenie şi de informare cu scopul de a responsabiliza publicul cu privire la importanţa îngrijirii mediului înconjurător. «De ani de zile ecologiştii îi arată cu degetul pe picnicari pentru că lasă în urma lor munţi de gunoaie. Din punct de vedere educativ, valoarea acestei strategii este nulă. Prin proiectul „Grătar Curat” vrem să ne împrietenim cu picnicarii şi grătaragii şi să le arătăm că lucrurile pot fi făcute şi altfel. Spre binele nostru, al tuturor…», a spus Dragoş Bucurenci, preşedintele Asociaţiei „MaiMultVerde”.

***

În anul 2010, 400 de voluntari ai Asociaţiei „MaiMultVerde” şi reprezentanţi ai Golden Brau s-au implicat în acţiuni de informare şi responsabilizare şi au adunat 17 tone de gunoaie din zonele naturale de petrecere a timpului liber.