Consilierii municipali au votat, ieri, rezilierea contractelor pentru distribuţia presei prin cele 26 de chioşcuri ale SC Mediapress Investment SRL. Iniţiativa primarului Lia Olguţa Vasilescu, care nu a fost prezentă în plen pentru a-şi susţine proiectul, a fost votată de aleşii locali PSD, PNL şi UNPR, consilierii PDL şi PP-DD abţinându-se de la vot. Unul dintre motivele invocate de aleşii din opoziţie a fost acela că firma va acţiona în instanţă Consiliul Local Municipal, iar fiecare consilier va fi chemat să-şi explice votul.
Pe ordinea de zi a şedinţei CLM Craiova, de ieri, s-a aflat unul dintre cele mai controversate proiecte de hotărâri de la începutul acestui an, şi anume cel prin care Primăria Craiova a propus rezilierea contractelor cu SC Mediapress Investment SRL, firma care deţine, de aproape 14 ani, 26 de chioşcuri pentru vânzarea de ziare în oraş. „Vreau să anunț colegii consilieri că doamna primar a fost convocată de urgență la București, cu președintele CJ Dolj, pentru o întâlnire la Ministerul Mediului și Ministerul Afacerilor Externe pentru Masterplanul cu Apa”, a explicat absenţa primarului de la şedinţă consilierul PSD, Nicuşor Cotescu. Cu o zi în urmă, primarul susţinuse şi o conferinţă de presă în cadrul căreia prezentase motivele pentru care chioşcurile vor fi date jos dacă aleşii locali vor agrea proiectul.
Consilierii PDL aşteaptă soluţiile constructive
Consilierul PDL Marian Vasile a criticat demersul, acuzându-l pe primar că adoptă o atitudine distructivă în multe din acţiunile sale, acţiuni în care îi antrenează şi pe consilierii care trebuie să voteze toate iniţiativele. «Primăria are, în ultimul timp, o atitudine deloc constructivă. Înțeleg că se dorește anihilarea acestei rețele de difuzare a presei, dar nu văd că se propune şi o soluție. La fel, nu am văzut nici o soluție când s-au demolat chioșcurile, nu văd nici o soluție când se va demola stadionul „Ion Oblemenco” pe care nu ştim dacă îl va face sau nu îl va face CNI… Cu alte cuvinte, mă voi abține la vot, pentru că doamna primar nu ne oferă o soluție pentru difuzarea presei în orașul nostru», a spus consilierul democrat-liberal, cu regretul însă că nu îi poate spune aceste lucruri chiar primarului.
Consilierii PP-DD se tem de justiţie
Consilierul PP-DD Ionel Pană a spus că a primit, cu o zi în urmă, un document scris din partea firmei şi că, după ce l-a citit, nu mai este convins că trebuie să voteze proiectul privind rezilierea chioşcurilor. „Am primit un document scris din partea Mediapress, ceea ce demonstrează că există totuşi, pe undeva, un dezinteres faţă de modul cum se abordează problema faţă de o parte a presei. Din păcate, existe lacune în ceea ce priveşte întocmirea acestui contract şi, în calitate de consilier, nu pot să fiu de acord ca să avem un litigiu. E dreptul societăţii de a merge în instanţă, iar eu nu pot să fiu de acord cu atât mai mult cu cât am fost avertizat. Nu dacă noi ne supărăm seara sau dormim prost noaptea, a doua zi punem poliţia locală să facă un control inopinat şi imediat reziliem contractul. Nu cred că aşa se lucrează nici cu presa, nici cu cetăţenii municipiului Craiova”.
Contractele au fost modificate prin 13 acte adiţionale
Ionuţ Gâlea, şeful Serviciului Patrimoniu, le-a explicat consilierilor care a fost evoluţia în timp a contractelor cu SC Mediapress Investment SRL şi care sunt motivele pentru care se propune direct rezilierea lor. Potrivit acestuia, primul contract a fost întocmit în 1999 între Primăria Craiova şi SC Misy Prodimpex pentru o suprafaţă de 81,22 de metri pătraţi, pentru 31 de amplasamente chioşcuri de ziare, ceea ce implica o suprafaţă medie pe chioşc de 2,60 de metri pătraţi. „Contractul a fost modificat prin 13 acte adiţionale. Unul a modificat partea contractantă, asociatul fiind SC Mediapress Investment SRL. Un alt act adiţional a prelungit durata contractului cu încă 10 ani, adică până în 2019. Iar prin celelalte acte adiţionale s-a modificat suma medie de plată ce revenea SC Mediapress Investment SRL”.
Cele 26 de chioşcuri, aprovizionate cu tutun şi răcoritoare
Cel de-al doilea contract de asociere s-a încheiat în anul 2000 pentru o suprafaţă de 67,61 metri pătraţi, pentru 26 de amplasamente de chioşcuri, ceea ce indică o suprafaţă medie tot de 2,60 metri pătraţi. „A fost încheiat cu societatea Malvex Distribution Group SRL, dar şi acest contract a suferit modificări prin 13 acte adiţionale. De asemenea, un act adiţional a modificat partea contractantă, devenind Mediapress Investment SRL, ca urmare a cesiunii. A fost şi o prelungire a contractului pe o durată de 10 ani”, a explicat reprezentantul Primăriei Craiova. În concluzie, acesta a spus că firma nu a respectat apoi nici unul dintre contracte. La o verificare făcută de municipalitate s-a constatat că Mediapress Investment SRL ocupa suprafeţe mult mai mari. În plus, pe lângă produsele de papetărie şi presă, la chioşcurile respective se mai comercializau ţigări şi băuturi răcoritoare.
Mare nemernicie neica! Face asta ce vrea in Craiova! si-a cumparat oras nu alta…
Comments are closed.