Reprezentanţii Casei de Asigurări de Sănătate (CAS) Dolj au anunţat că în următoarea perioadă furnizorii de servicii medicale vor fi invitaţi la sediul instituţiei pentru a încheia actele adiţionale. Acestea vor fi semnate conform contractului-cadru şi normelor metodologice din 2012. „Aşteptăm publicarea noului contract-cadru în vederea demarării procesului de contractarea cu furnizorii de servicii medicale”, a precizat Alina Tănăsescu, directorul Casei de Asigurări de Sănătate Dolj.
În altă ordine de idei, conducerea Casei Naţionale de Asigurări de Sănătate a anunţat deblocarea proiectului privind „Dosarul electronic al pacientului”, un program care ar urma să aducă mai multă transparenţă, eficienţă şi control în sistemul asigurărilor sociale de sănătate. Sistemul pus la punct cu ajutorul fondurilor europene asigură baza concretă pentru politicile de sănătate la nivel naţional, prevenirea fraudelor şi creşterea calităţii serviciilor primite de fiecare pacient.
„Dosarul electronic” al pacienţilor a fost deblocat
Începând din luna iulie a anului trecut a fost introdusă reţeta electronică, devenită între timp obligatorie, iar cardul electronic de sănătate va fi implementat odată cu primirea filei de buget de la Ministerul Sănătăţii. Toate acestea vor întregi proiectele strategice pentru care Casa Naţională de Asigurări de Sănătate şi-a asumat implementarea, conform strategiei de e-Sănătate, promovată de Comisia Europeană.
Autorităţile sanitare se aşteaptă, astfel, să obţină o infrastructură informaţională care să permită eficientizarea sistemului de sănătate şi eliminarea pe cât posibil a erorilor umane. Informatizarea sistemului de sănătate nu presupune doar implementarea unui sistem informatic, ci şi adaptarea cadrului legal astfel încât să suporte facilităţile sistemului fără a crea tensiuni între pacienţi şi cadrele medicale, dar şi alinierea procedurilor din domeniul sănătăţii cu noua perspectivă a sistemului informatizat.
„Dosarul electronic” este finanţat prin Programul Operaţional Sectorial – Creşterea Competitivităţii Economice (POSCCE) şi Programul Operaţional – Dezvoltarea Capacităţii Administrative (PODCA).