6 lucruri pe care nu le ştiai despre industria Internetului

0
357

De ce denumirile produselor Apple încep cu „i” şi cum face Facebook bani

Te-ai întrebat vreodată de ce Twitter limitează postările la 140 de caractere sau de ce toate produsele companiei americane Apple încep cu litera „i”? Dacă unele denumiri au fost gândite în detaliu, altele sunt doar coincidenţe.

De ce postările pe Twitter au doar 140 de caractere

Iniţial, Twitter nu avea limită de caractere, iar mesajele care depăşeau 160 de semne (cât mesajele SMS) erau împărţite în mai multe şi distribuite pe rând. Din punct de vedere tehnic, sistemul era depăşit de multe ori de situaţie, aşa că inginerii au limitat textele postate la 140 de caractere, scrie Business Insider.

Cum face Facebook bani

Reprezentanţii reţelei sociale fac 2 miliarde de dolari anual din reclame, cadouri şi vouchere cadou. Cei mai mulţi bani vin din reclamele contextuale datorită bazei uriaşe de 750 de milioane de utilizatori, care postează zi de zi detalii despre firmele apreciate sau produsele folosite.

În plus, mai face bani din jocuri, în principal Zynga, Mafia Wars şi Farmville. Procedeul este simplu: jucătorul poate să cumpere cu bani diverse produse pe care le foloseşte apoi în reţea.

Ce este cloud computing

Practic, o firmă care foloseşte sistemele de cloud computing îşi va păstra documentele într-un server virtual, în locul celui local, la sediul companiei. În plus, înainte de apariţia acestei noţiuni, dacă voiai să foloseşti un program trebuia să îl instalezi pe calculator. Acum, îl vei putea rula direct din server pe orice dispozitiv vrei şi ai nevoie doar de conexiune la Internet.

De ce încep produsele Apple cu litera „i”

De la iPod la iPad, toate gadgeturile Apple încep cu litera „i”, încă de la lansarea primul computer iMac în 1998. CEO-ul companiei, Steve Jobs, spune că „i” înseamnă „Internet, individualism, informaţie şi inspiraţie”. „Brandul iMac îmbină efervescentei Internetului cu simplicitatea Macintosh”, afirmă Jobs.

Sursele de finanţare ale Google

În primul rând, prin sistemul Google Adwords. În plus, companiile pot să cumpere spaţiu de reclamă pentru a apărea cât mai sus în căutările utilizatorilor. Reclamele Google pot apărea în forme diverse în diferite programe ale companiei – Gmail, YouTube sau Maps. Doar anul trecut, Google a obţinut venituri de 29,3 miliarde de dolari.

În iulie, site-ul Wired arată ca Google câştigă lunar în jur de 3 miliarde de dolari, bani proveniţi din advertising. Iar cea mai mare parte a acestei sume vine din anunţurile publicitare ce apar lângă rezultatele căutărilor.

Astfel, firmele de asigurări sunt dispuse să plătească cel mai mult pentru a-şi devansa concurenţa. Ele oferă în jur de 54 de dolari pentru fiecare click. Mai mult, plăţile lor însumează 24% din veniturile totale obţinute de Google din advertising. Serviciile de împrumut reprezintă cea de-a doua sursă de venituri importante pentru operatorul celui mai mare motor de căutare din lume. Firmele care oferă asemenea servicii aduc în total aproape 13 procente din veniturile Google.

De unde vine numele de tehnologie „Bluetooth”

Tehnologia vine de la numele unui rege danez – Harald „Blatand” Gormsson, al cărui nume se traduce prin „Blue Tooth”. El era poreclit aşa pentru ca îi plăceau afinele, iar dinţii săi erau frecvent coloraţi în mov, culoarea acestui fruct.

De ce este colorată sigla Facebook în albastru şi alb

Într-un interviu din New Yorker, fondatorul reţelei de socializare, Mark Zuckerberg, dezvăluia faptul că este daltonist şi nu poate distinge verdele de roşu. Aşa că a ales albastrul, pentru că poate vedea toate nuanţele.

(www.incont.ro)