Primarul Antonie Solomon a făcut ieri prima inspecţie pe şantierul din Valea Vlăicii şi a constatat că, pe cât de mare e şantierul de la kilometrul zero, pe atât de puţin se lucrează. Edilul-şef al Craiovei a cerut firmei SCT Bucureşti să accelereze ritmul lucrărilor şi să ridice silueta pasajului până în toamnă. În acest moment, investiţia este întârziată cu două luni.
Antonie Solomon a venit pe şantier neanunţat, fiind însoţit de câţiva directori din Primăria Craiova, printre care şi Laurenţiu Diaconu, răspunzător pentru proiectele de lucrări care se fac cu bani europeni. Primul amănunt pe care edilul l-a sesizat şi care nu i-a plăcut a fost că muncitorii erau prea puţini. Acest fapt l-a determinat să tragă concluzia că lucrarea nu are şanse să fie terminată la timp: «Nu prea se vede că lucrarea ar putea să se termine la termen. Tare mi-e frică să nu ajungem în iarnă şi să constatăm că pasajul tot nu se vede. Se tot sapă şi nu se observă nici un detaliu care să semene a pod», a spus Solomon, după o primă privire de ansamblu.
«Ori munciţi, ori lăsaţi-ne»
Indignat, edilul-şef a cerut să-i vorbească directorului SCT Bucureşti, firma care lucrează cot la cot pe şantier cu SC Erpia din Craiova. «Merge foarte greu, se vede cu ochiul liber. Nu mai vreau să veniţi să-mi spuneţi că nu sunt municitori destul de mulţi ca să facă lucrarea. Dacă nu munciţi, foarte bine, lăsaţi-ne şi plecaţi», i-a spus Solomon reprezentantului firmei de construcţii. Prins pe picior greşit, Julien Popa, director SCT Bucureşti, I-a explicat primarului că lucrarea a mers mai înct din cauza utilităţilor din subsol, nicidecum a problemelor cu personalul calificat. «Încercăm să ne mobilizăm şi mai bine, o să mai aducem muncitori şi în trei săptămâni o să ieşim cu podul din pământ», a spus Popa. Primarul Craiovei a cerut, totuşi, ca peste trei săptămâni să găsească o organizare mai bună pe şantier.
Şantierul are întârzieri
Solomon a declarat că lucrarea este întârziată, în acest moment, cu două luni, dar că o să încerce să grăbească lucrurile «în stilu meu», astfel încât silueta pasajului suprateran să se profileze la orizont în această toamnă. «Cu firma SCT Bucureşti am mai tras câteva necazuri în urmă cu câţiva ani când am lucrat la Piaţa Mihai Viteazu. A trebuit să mutăm statuia şi m-au ţinut încurcat mult timp până să se urnească din loc, iar după aia nu ştiau cum să facă să deplaseze monumentul», şi-a amintit Solomon despre o altă experienţă cu societatea de construcţii bucureşteană. Edilul-şef a adăugat că se va ocupa personal de acest şantier care «a creat şi va crea mult disconfort tuturor cetăţenilor, de aceea consider că trebuie să fim mai atenţi la modul cum se lucrează».
Preţuri de dumping la licitaţie
Cuplul de firme SCT Bucureşti şi Erpia Craiova au câştigat lucrarea de 14 milioane de euro, reuşind să se impună în faţa unei concurenţe redutabile, reprezentantă de firmele SC Delta ACM ‘93 Bucureşti şi Tehnologica Radion Bucureşti. Licitaţia fost una cu cântec. Cu două săptămâni înainte de adjudecarea licitaţiei, Primăria Craiova a fost nevoită să ceară acestor firme lămuriri suplimentare cu privire la centralizatorul cheltuielilor pe obiectiv. Autorităţile locale au declarat la timpul respectiv că, la deschiderea ofertelor, au sesizat că societăţile veniseră cu preţuri de dumping, cu 85% mai mic decât valoarea estimată a contractului. La un simplu clacul, rezulta că ofertanţi se angaja să realizeze pasajul suprateran cu suma incredibilă de 6,75 milioane de lei, în loc de 45 milioane de lei.
Ce isprăvi are la activ SCT Bucureşti
SCT Bucureşti a reuşit să şocheze, totuşi, autorităţile din Bănie cu mulţi ani în urmă, mai precis în 2005 când a trebuit să realizeze o lucrarea de asfaltare în faţa Universităţii din Craiova. Ajunsă cu lucrarea la jumătate, firma de construcţii a trimis un mesaj către instituţia primarului anunţând-o că nu-şi poate onora contractul la timp dintr-o cauză minoră şi nevinovată: a rămas în pană de asfalt. Dat fiind faptul că zona de asfaltat era una de maximă circulaţie, autorităţile i-au cerut societăţii să găsească o soluţie. În cele din urmă, la intervenţia municipalităţii, SCT Bucureşti a împrumutat o cantitate de 160 de tone de asfalt de la SC Domarcons Craiova şi a terminat lucrarea. O altă ispravă a fost cea de pe şantierul din Piaţa Prefecturii, reuşind să mute statuia domnitorului Mihai Viteazul abia după ce a făcut mai multe manevre.
Cat de analfabet trebuie sa fie autorul domnilor? Litere mancate in stil barbar in acest ziar, ca si site-ul care arata execrabil.
Comments are closed.