
Eurodeputatul român susţine totodată că i-a informat pe toți cei implicați în elaborarea acestor două documente cu privire la această necesitate imperioasă pe care o reprezintă autostrada. “Altfel, Oltenia va rămâne complet izolată, pentru că în sud există o autostradă care leagă Burgas, Sofia, Belgrad și Budapesta, și va fi mai simplu să se circule pe acea autostradă decât să se traverseze Bulgaria și sudul României până la Budapesta pe un drum național. În masterplanul de anul trecut era menționat faptul că autostrada Lugoj- Drobeta Turnu Severin trebuie construită între 2021 și 2026. Sunt toate argumentele în favoarea acestui proiect, iar eu aș adăuga și Iași-Târgu Mureș, căci vorbim de cele două regiuni cele mai sărace din România”, mai spune deputatul european.
Aceste două regiuni ar trebui să primească mai mulți bani decât celelalte regiuni, pentru că banii care vin din Fondul de coeziune și cel de dezvoltare regională vin tocmai pe această sărăcie, adică pentru diferența dintre PIB-ul acestor regiuni și media europeană. “Nu se poate Lugoj- Craiova, atunci măcar Lugoj- Drobeta Turnu Severin sau Târgu Jiu- Deva. Și aici ar fi argumente extraordinare: într-un interval de 5/7 ani minerii nu vor mai avea avea de lucru în mine, dar ar putea avea de lucru la autostradă. Pe de altă parte, văd că este propus la finanțare București-Alexandria-Craiova. De neînțeles când faci deja legătura Craiova- Pitești și București. Este de înțeles pentru Teleorman. Dar eu aș face de la Alexandria la Craiova, ca să meargă autostrada către vest. Nu înțeleg de ce nu se face Iași-Târgu Mureș, dar se face Ploiești- Iași. Decât să ne legăm de capitală ar fi mult mai bine să ne legăm de vestul Europei. Este adevărat, pentru asta trebuie să treci munții, iar construcția este mai dificilă. Toate societățile de construcții din România nu știu să construiască decât pe teren plat, pe câmpie, unde poate sunt și prețuri mai bune, dar pentru tot ce înseamnă dezvoltare economică, legătura cu vestul Europei este absolut necesară. Sper ca în perioada care vine cei care iau aceste decizii să se gândească că în acest moment Oltenia este sub cea mai grea amenințare de subdezvoltare din întreaga UE, tocmai din cauza încetării exploatării cărbunelui”, a conchis Marian Jean Marinescu.