Spitalul Clinic Judeţean de Urgenţă Craiova trece pe inteligenţa artificială

0
471

Spitalul Clinic Județean de Urgență  (SCJU) Craiova va folosi inteligența artificială pentru programarea pacienților la cabinetele din Ambulatoriu.

Sistemul va avea 100 de linii telefonice și, potrivit conducerii unității medicale, va rezolva una dintre problemele din cauza cărora mulți pacienți au renunțat la serviciile oferite de policlinica spitalului. De asemenea , vor fi dotate cabinetele medicale cabinete, cu aparatură medicală de ultimă generație, iar managerul SCJU Craiova speră că așa va spori adresabilitatea către Policlinică. În prezent, ambulatoriul funcționează la doar 30-35% din capacitate.

Pacienţii, descurajaţi de răspunsurile primte pe apelurile telefonice

Eugen Georgescu, directorul SCJU Craiova, precizează că adresabilitatea este scăzută întrucât mulți dintre cei care vor să se programeze la unul dintre cabinetele medicale din Policlinică nu reușesc:  ”E foarte greu să te programezi, câteodată. Au venit oameni la ușa mea și mi-au spus că sună și au ton de  ocupat. Am achiziționat telefoane cu cartele, numere separate. Dar, în momentul în care 20-30 de oameni le apelează în același timp, se intră în blocaj, iar acest blocaj se reflectă în numărul de programări Cele 100 de linii telefonice vor fi deschise în același timp. Practic, un robot va prelua programările, cu numele pacientului, cabinetului, medicului și ora. Sistemul a fost cumpărat cu bani din bugetul spitalului”.

Aparatură medicală de ultimă generație în cabinetele Policlinicii

În ceea ce priveşte aparatura, se pare că lucrurile vor evolua spre bine.  Se aşteaptă primul lot de aparatură medicală ultramodernă, în valoare totală de trei milioane de euro, pentru dotarea unei părți a cabinetelor din Policlinică, cu fonduri obținute pe PNRR.

În momentul în care avem medicul, avem aparatura și vom activa și sistemul bazat pe inteligență artificială pentru programarea pacienților vom putea concura cu mediul privat. Este o problemă cu asta: ei sună, dar telefonul are ton de ocupat și îi pierdem ca pacienți, pentru că nu reușesc să se programeze. Atunci, oamenii scot banii din buzunar și merg la privat, unde găsesc tot medicul care lucrează și în spital, dar care are și aparatura necesară. Ambulatoriul nostru este integrat clinicilor, iar medicii din spital au obligativitatea ca în fiecare săptămână să își desfășoare activitatea și în cabinetele spitalului. În acest sens, a fost și o verificare a prezenței colegilor la serviciu, au existat și cazuri în care s-au dat avertismente în ideea de a se sta la serviciu”, a mai spus Eugen Georgescu. Serviciile medicale sunt decontate de Casa de Asigurări de Sănătate, în funcție de pacienții pe care spitalul îi are, iar interesul unității medicale este să crească nivelul calitativ al aparaturii și serviciilor medicale ca să atragă pacienții. ”Sunt proceduri medicale care se pot face în ambulatoriul spitalului, nu trebuie să te internezi neapărat. Spre exemplu, Ginecologia nu avea colposcop, nu avea ecograf, iar acestea sunt de bază, indispensabile oricărui cabinet din acest oraș, din țară. Odată ce avem aparatura necesară în cabinete – zilele acestea trebuie să ajungă primul lot – ne așteptăm să crească și numărul pacienților care vin la noi pentru investigații”, a  mai declarat managerul SCJU Craiova.