Pot fi zăriţi la toate orele zilei, chiar în centrul urbei, strecurându-se temerar, cu abilitate, în traficul intens şi nu rareori gâtuit, nesfiindu-se „să intre” şi pe trotuare, rezervate pietonilor. Sunt într-un fel ingredientul care strică reţeta normalităţii publice. Nu pot fi evident blamaţi, pentru recurgerea la acest mijloc de transport nepoluant, chiar dacă profilul peisajului pare impropriu pentru aceste noi resurse de imaginaţie. Discuţia de faţă, deloc banală, nu vizează doar tinerii, ci şi adulţii, unii la vârstă respectabilă, „seduşi” de această formă de deplasare. Nu există o evidenţă clară a numărului de trotinetişti la nivelul municipiului Craiova –numărul lor se multiplică de la o zi la alta-, dar există în schimb ajustări la regulamentul de aplicare al Ordonanţei de Urgenţă a Guvernului (nr. 195/2002) privind circulaţia pe drumurile publice, în sensul unor referiri concrete la regimul juridic aplicabil circulaţiei trotinetelor electrice pe drumurile publice. Normele de conduită pentru conducătorii de trotinete electrice sunt similare bicicliştilor. Daniel Petrescu, şeful Biroului Rutier Craiova, opinează că în general atitudinea agenţilor de circulaţie este una precumpănitor de prevenţie şi nu de sancţionare cu orice preţ, încât din datele de care dispune nu s-au aplicat decât vreo 27 de astfel de sancţiuni. Trotinetiştilor li se recomandă prudenţă în trafic, mai ales când subiecţii sunt adulţi, în adevăratul sens al termenului. La rândul său, Octavian Mateescu, directorul Poliţiei Locale, reaminteşte că prin hotărâri ale Consiliului Local Municipal, reglementările în vigoare prevăd folosirea pistelor pentru biciclişti, în parcurile din Craiova. Mai clar, atitudinea generală a celor care monitorizează traficul rutier este una evazivă, fără o motivaţie pragmatică şi fără generalizări ofensatoare. În ceea ce priveşte condiţiile tehnice pentru trotinetele electrice acestea trebuie echipate, potrivit reglementărilor în vigoare cu un sistem adecvat de direcţie, funcţional, sistem de frânare eficace, avertizare sonoră pe timp de noapte sau când vizibilitatea este redusă, lumini şi cel puţin un dispozitiv fluorescent-reflectorizant. De asemenea, trotinetele electrice trebuie echipate cu elemente sau dispozitive fluorescent-reflectorizante amplasate pe roţi, care în mişcare să formeze un cerc continuu. Conducătorii de trotinete electrice au obligaţia de a avea asupra lor actul de identitate. Menţionată este şi interdicţia de a circula când se află sub influenţa băuturilor alcoolice, ori a substanţelor psihoactive, de a circula când carosabilul este acoperit de polei, gheaţă sau zăpadă. Comentariul de faţă nu se vrea unul ofensator, ci unul avertizor. Oricum, participanţii în traficul rutier s-au obişnuit de acum cu prezenţa trotinetiştilor, unii mă refer la adulţi, dorindu-se vedetele comunităţii noastre. De fapt nici mirarea nu mai e ce a fost. Până la urmă oboseşti să te tot miri, devreme ce la fiecare pas eşti asaltat de fapte brambura. Mirarea a devenit cu alte cuvinte experienţa curentă a fiecărei zi, normalitatea ei.