Administraţia Judeţeană a Finanţelor Publice Dolj (AJFP) nu este de bună seamă o instituţie prea simpatizată, din vari motive, dar o asemenea abordare nu este deloc un criteriu de evaluarea a activităţii ei cotidiene. Una mai mult decât notabilă, prin volum, rigoare, îmbunătăţirea serviciilor oferite, eficienţă, transparenţă, prevenirea şi combaterea evaziunii fiscale, reducerea arieratelor ş.a.m.d.. Aflată în subordinea ANAF, respectiv MFP, AJFP Dolj aplică în mod unitar strategia şi programul guvernului în domeniul finanţelor publice, precum şi politica fiscală a statului. „Portativul” pe care îl are în faţă echipa condusă de ec. Bogdana Camelia Oprescu, ca şefă de administraţie, de o remarcabilă competenţă, echipă care mai are în componenţa ei, la colaboratorii imediaţi ne referim, pe Mircea Laurenţiu Simion, Ilie Ioana, Dragoş Maximilian Dumitru, este legislaţia în materie. Şi nimic mai mult. Echipa completă pe care se reazămă întregul volum de activitate al AJFP Dolj, conform statului de funcţii, numără 372 de persoane (25 funcţii de conducere şi 347 funcţii publice de execuţie). Această echipă complexă veghează şi administrează un număr de 35.359 persoane juridice active fiscal, 9.132 persoane juridice inactive fiscal, 22.145 persoane fizice administrate pe CUI/CIF, 186.805 persoane fizice administrate pe CNP. Până aici mai mult descrieri de peisaj. Fiindcă de fapt altul e rostul acestui text. Şi anume realizarea aproape exemplară a programului de încasări, venituri bugetare, la nivelul AJFPS Dolj, pe primul trimestru al anului, în procent de 103,21%. Analizând încasările efective din contul de execuţie al bugetului general consolidat, aferent perioadei ianuarie-martie a.c., rezultă –conform unui raport de activitate remis Prefecturii Dolj- că la nivelul AJFP Dolj, acestea au fost în sumă totală de 1.362.658.036 lei, adică o depăşire a programului de încasări în sumă de 42.318.036 lei, ceea ce corespunde la o creştere de 3,31% a programului prevăzut. Veniturile celor patru mari bugete –componente ale bugetului general consolidat- sunt realizate după cum urmează: bugetul de stat 97,35%, bugetul asigurărilor sociale de stat – 107,86%, bugetul fodului naţional unic de asigurări de sănătate – 108,3%, bugetul asigurărilor pentru şomaj 95,32%. Bunele practici care au condus la îndeplinirea indicatorilor de performanţă specifici, pe parcursul primului trimestru din acest an, se sprijină pe experienţa acumulată, informarea contribuabililor cu privire la modificările legislative, în vederea respectării obligaţiilor declarative, efectuarea de inspecţii fiscale parţiale, în baza analizelor de risc ş.a.m.d.. Imaginea de ansamblu a administraţiei, judecată în temeiul rezultatelor obţinute, este expresia unui management coerent, riguros, deplin profesionist şi a unei depline cunoaşteri a stării de fapt, care nu se poate realiza „peste noapte”. Omul numărul unu al finanţelor doljene este indiscutabil ec. Bogdana Camelia Oprescu, care înseşi remarca, fără echivoc, o disciplinare a contribuabililor, prin strategii potrivite, convinsă că nu conduce o echipă de vrăjitori, dar nici de vardişti financiari, echipă aptă să arboreze un aer eficace –rece când e cazul- fără a se lăsa contaminată de indispoziţii stranii. Buna colectare a veniturilor bugetului general consolidat, administrat de ANAF, poate sugera şi o anume sănătate financiară a Doljului, deşi în această privinţă nu lipsesc reţinerile de circumstanţă. La nivelul unităţilor fiscale teritoriale din cadrul AJFP Dolj se disting AJFPJ Craiova (105,01%) serviciul fiscal orăşenesc Băileşti (103,35%), serviciul fiscal orăşenesc Bechet (112,06%), serviciul fiscal orăşenesc Calafat (112,06%), serviciul fisal orăşenesc Filiaşi (113,83%), serviciul fiscal orăşenesc Segarcea (97,55%). Pe ansamblu se poate vorbi de un personal tot mai bine pregătit, apt să se afle în slujba contribuabilului. E o părere.