Liceul Teoretic “Tudor Arghezi” din Craiova – coordonator european al proiectului Erasmus + : “Social Values STEM from European Heritage”

0
568

În săptămâna 17-21.01.2022, șase elevi de la clasele X-XII, însoțiți de doi profesori, au participat la mobilitatea transnațională pentru elevi din cadrul proiectului de parteneriat strategic, intitulat “Social Values STEM from European Heritage”, nr. de referință 2019-1-RO01-KA229-063117_1, pe care Liceul Teoretic “Tudor Arghezi” îl implementează în calitate de coordonator european. Activitățile de formare s-au desfășurat la școala parteneră ”Budapesti Gépészeti SZC Eötvös Loránd Technikum” din Budapesta. Tematica modulului de formare a fost: “Tangible Heritage. The Technology & Engineering Behind It. Social & Economic Impact”. La activități au participat fizic elevii din: Ungaria, România, Polonia și Turcia cărora li s-au alăturat virtual elevii din Portugalia și Italia.

Finanţat din fonduri europene prin Programul Erasmus +, proiectul se află în ultimul an de implementare. „Proiectul nostru conectează, în mod inovator,conceptele teoretice studiate în școală cu aplicațiile acestora în viața de zi cu zi, prin abordării cross-curriculare ale matematicii și științelor. Pe parcursul celor cinci zile de formare elevii noștri au avut oportunitatea de a lucra în echipe multinaționale, dezvoltându-și competențele de limba engleză și IT, competențele specifice domeniului STEM, competențele civice și sociale, creativitatea și gândirea critică. Elevii au utilizat, în timpul atelierelor de formare , aplicații IT precum: Lego Mindstorm, Inventor, Maphub, Genially, LearningApps, Quizziz, Wordwall, Blooket, Mentimeter. Copiii noștri au participat și la o vizită de studiu la Universitatea Óbuda- Universitatea Tehnicădin Budapesta, departamentul STEM, prilej cu care profesorul László Kutor a susținut o prelegere despre importanța disciplinelor STEM, evoluția fulminantă în domeniul tehnologiei informației și electronicii, precum și activități practice experimentale”,  a precizat coordonatorul acestui proiect,  prof. Anca Bărbulescu. ”Apreciem că impactul activităţilor de proiect asupra elevilor şi profesorilor noştri este unul semnificativ, deoarece profesorii beneficiază de oportunitatea dezvoltării profesionale prin implicarea în conceperea şi implementarea în CLIL a celor trei manuale (câte un manual pentru fiecare modul de formare), în timp ce elevii au şansa de a studia aplicaţii ale matematicii şi ştiinţelor într-un cadru  diferit de cel tradiţional,  prin metode şi tehnici noi, inovative, de a-şi forma şi dezvolta abilităţi multiple de relaţionare şi comunicare, lingvistice şi digitale”, a  menţionat directorul adjunct al liceului,  prof. Maria-Cristina Rotaru.