14 tramvaie şi 30 de autobuze, cu fonduri europene

0
384

Primăria Craiova se vede obligată să modernizeze şi calea de rulare a tramvaiului de pe strada „Henry Ford”, la pachet cu cele 14 tramvaie pe care intenţionează să le achiziţioneze cu fonduri europene. Pentru cele 30 de autobuze, municipalitatea trebuie să mai comande şi un studiu de trafic.

Autorităţile susţin că oficialii europeni alocă fonduri suficiente pentru achiziţia de autobuze şi tramvaie noi, pe axa 4.1, dar cu condiţia ca aceste mijloace să se deplaseze pe o infrastructură bună, astfel ca banii alocaţi de ei să nu fie aruncaţi pe fereastră. „Nu poţi să ceri de la UE numai tramvaie şi autobuze, ci să fie incluse într-un ansamblu care să însemne şi reabilitarea traseelor pe care vor circula aceste tramvaie şi autobuze”, a precizat primarul Craiovei, Mihail Genoiu, într-o conferinţă de presă. Pornind de la un număr fix de autobuze şi tramvaie, s-a ajuns ca municipalitatea să adauge pe listă şi modernizarea unei porţiuni din calea de rulare a tramvaiului, mai multe staţii de autobuze şi semafoare.

Pasajul Electroputere va fi semaforizat

Concret, pentru achiziţia celor 14 tramvaie, autorităţile trebuie să reabiliteze calea de rulare de pe strada „Henry Ford”, care a rămas nemodernizată, şi să extindă sistemul de managment al traficului şi pe această arteră. În termeni obişnuiţi, acest lucru presupune semaforizarea în totalitate a intersecţiilor de pe Calea Bucureşti, inclusiv a pasajului Electroputere, apoi corelarea acestora cu bulevardul „Decebal”, la intersecţia de la Arabesque. A treia subtemă a cererii de finanţare include modernizarea staţiei de redresare, iar abia a patra – achiziţia celor 14 tramvaie. În plus, nu municipalitatea se va ocupa de această linie de achiziţii, ci Ministerul Dezvoltării Regionale, după cum a precizat primarul Genoiu.

Cele 30 de autobuze vor fi de tip hibrid

Aceleaşi condiţii se impun şi la achiziţia celor 30 de autobuze. În primul rând, autorităţile au menţionat că acestea vor fi solicitate pe o cerere de finanţare separată, care, la rândul său, are două subteme: achiziţia de autobuze şi un studiu de trafic. „În momentul când avem acest studiu de trafic – preconizăm în 45 de zile – putem trece la următorii doi paşi. Un  pas este depunerea cererii de finanţarea, iar celălalt pas presupune achiziţia autobuzelor”, a arătat edilul-şef al Craiovei. Cele 30 de autobuze care se cumpără pe fonduri europene trebuie să respecte o altă condiţie a UE: să fie ecologice. Ecologice, în accepţia UE, au detaliat autorităţile, înseamnă electrice, hibrid sau cu alimentare cu hidrogen, iar opţiunea Primăriei Craiova este pentru autobuze de tip hibrid.