73% din cei intervievaţi ştiu ce înseamnă ambalaj “reciclabil”

0
591

Tetra Pak şi WWF lansează campania de informare “Află despre ambalajele certificate FSC (Forest Stewardship Council)”, care se derulează în perioada aprilie – decembrie 2013. Acest studiu de opinie evidenţiază nivelul scăzut de cunoaştere a semnificaţiei FSC şi a beneficiilor certificării ambalajelor. Numai 1 din 4 consumatori români este familiarizat cu detalii despre acest tip de ambalaje de carton. Campania îşi propune să promoveze importanța certificării FSC a ambalajelor de  lactate și sucuri și să informeze consumatorii despre felul în care decizia de consum poate veni în sprijinul eforturilor de protecție a mediului. Organizația FSC (Forest Stewardship Council) se ocupă de promovarea administrării responsabile a pădurilor. Prezenţa acestui simbol pe ambalaje reprezintă garanţia că fibra lemnoasă folosită pentru ambalaje provine din păduri administrate responsabil şi surse controlate, care sunt regenerate prin plantări sau în mod natural. Cristina Dumitru, Communications Manager Tetra Pak South Eastern Europe a precizat că acest studiu de opinie efectuat a scos în evidenţă faptul că doar14% dintre consumatorii români au văzut simbolul FSC pe ambalajele unor produse, iar 24% ştiu ce reprezintă mesajul FSC de pe ambalaje.

„Promovăm deciziile responsabile”

În schimb, 53% dintre consumatorii români intervievaţi şi-au manifestat preferinţa pentru produsele în ambalaje certificate FSC şi s-au arătat foarte interesaţi de multiplele beneficii de mediu, sociale şi economice ale administrării responsabile a pădurilor reprezentate şi promovate de FSC. „După o serie de campanii de informare despre importanţa reciclării ambalajelor de carton, aducem în acest an în atenţia consumatorilor români importanţa resurselor regenerabile, precum pădurile. Prin această campanie, venim să completăm eforturile făcute de WWF România şi Asociaţia de Certificare Forestieră începând cu 2009 şi să promovăm deciziile responsabile de consum prin alegerea ambalajelor cu certificare FSC. Tetra Pak România încurajează consumatorii şi producătorii să aleagă ambalaje certificate FSC pentru a contribui la protecţia mediului”, declară Cristina Dumitru, Communications Manager Tetra Pak South Eastern Europe.

„Certificarea pădurilor din România a fost o prioritate”

Studiul comandat de Tetra Pak, lider mondial în soluţii de procesare şi ambalare, scoate în evidenţă faptul că nivelul de cunoştințe despre FSC este scăzut: 14% au văzut simbolul FSC pe ambalajele unor produse în ultimele 6 luni, iar 24% cunosc semnificaţia mesajelor de pe ambalajelor certificate FSC. După înţelegerea beneficiilor acestui tip de ambalaje, 54% dintre respondenţi s-au declarat convinşi să cumpere produse cu ambalaj certificat FSC. 73% dintre cei intervievaţi ştiu ce înseamnă ambalaj “reciclabil”, 75% ştiu ce înseamnă ambalaj “din resurse regenerabile”, în timp ce aproximativ un sfert fac confuzie între aceşti doi termeni. Magor Csibi, Director WWF-România  a spus că certificarea pădurilor din România a fost o prioritate pentru WWF-România de la început, având în vedere că acest instrument poate să ofere o protecţie sporită şi un management mai performant, mai durabil pentru pădurile noastre.

Volumul eşantionului a fost de 728 de respondenţi

Certificatul FSC este un mecanism al pieţei, tocmai de aceea are şanse să fie un sistem eficient, cu impact real şi să ofere o protecţie sporită nu prin legi restrictive, ci mai degrabă prin răsplata performerilor de pe piaţă care aleg să se concentreze nu numai pe profit, ci şi pe societate, natură şi durabilitatea investiţiilor. „Însă toate eforturile noastre sunt inutile, dacă nu reuşim să transmitem importanța certificării şi către consumator, cel care, cu deciziile lui zilnice, determină în ce direcţie se dezvoltă industria şi ce produse se găsesc pe rafturi. Dacă reuşim să convingem oamenii să fie atenţi şi să aleagă produse certificate, vom reuşi să creăm schimbări reale, pe termen lung, şi o responsabilitate sporită nu numai a industriei, ci a întregii societăţi”, Magor Csibi, Director WWF-România. Studiul comandat de Tetra Pak şi realizat de Exact Cercetare şi Consultanţă este reprezentativ pentru populația de 18-59 ani, persoane cu educaţie medie şi superioară, rezidente în mediul urban, consumatoare de internet. Volumul eşantionului a fost de 728 de respondenţi, persoane selectate aleator din  panelul de peste 2000 de consumatori ai agenţiei de cercetare. Culegerea datelor a fost realizată în perioada 10 – 13 mai 2013. Studiul are o marjă de eroare de +/-3,6%, la un nivel de încredere de 95%.

 

Despre TETRA PAK:

Tetra Pak este liderul mondial în soluţii de procesare, ambalare şi distribuire a produselor alimentare lichide. Lucrând îndeaproape cu clienţii şi furnizorii noştri, oferim produse sigure, inovatoare şi în armonie cu protecţia mediului înconjurător, care satisfac în fiecare zi cerinţele consumatorilor din peste 170 de ţări. Având aproximativ 23000 de angajaţi în peste 85 de ţări, noi credem în asumarea cu responsabilitate a poziţiei de lider în industria de profil, pentru crearea unei creşteri profitabile în armonie cu protecţia mediului înconjurător şi cu o bună conduită socială.

Despre WWF-România:

Ecoregiunea Dunăre-Carpaţi, din care ţara noastră face parte, a fost inclusă de WWF printre cele mai importante 200 ecoregiuni din lume, cu o biodiversitate remarcabilă. WWF- România a luat fiinţă în anul 2006, tocmai pentru a contribui la conservarea zonelor naturale din Munţii Carpaţi şi din lungul Dunării. În faţa unor ameninţări majore, aproape fără precedent, pe care mediul înconjurător din ţara noastră le înfruntă astăzi, în special dezvoltarea economică haotică, cu proiecte care nu ţin cont de impactul ecologic, WWF se concentrează pe acţiuni de protejare a naturii care pot produce schimbări reale şi de durată.