Pentru autorităţile naţionale, regionale şi locale responsabile pentru selectarea şi implementarea proiectelor sprijinite prin politica de coeziune, o capacitate administrativă solidă este esenţială pentru realizarea de investiţii eficiente şi strategice ale căror beneficii să fie vizibile rapid. În acest context, Comisia Europeană a lansat săptămâna trecută, un nou instrument destinat dezvoltării competenţelor angajaţilor din administraţia publică ce se ocupă de gestionarea Fondului european de dezvoltare regională (FEDR) şi a Fondului de coeziune. ”Nu este suficient să ai la dispoziţie milioane de euro, important este să ştii cum să le gestionezi astfel încât să fie puse în practică proiecte de calitate cu sprijinul fondurilor politicii de coeziune. Acesta este motivul pentru care, de la începutul mandatului meu, am dezvoltat o serie de iniţiative în scopul ameliorării, atunci când este necesar, modului în care partenerii noştri din statele membre gestionează şi investesc fondurile europene”, a declarat comisarul european pentru politică regională Corina Creţu. Un „cadru de competenţe” identifică aptitudinile necesare pentru buna gestionare a programelor şi proiectelor cu finanţare europeană, iar un instrument de autoevaluare on-line va permite monitorizarea progreselor individuale şi colective înregistrate în dezvoltarea acestora în cadrul unei administraţii publice.
Acasă Actualitate Un nou instrument destinat dezvoltării competenţelor angajaţilor din administraţia publică