După zece zile de repaus total, compania americană Ford şi-a reluat producţia. Începând de ieri, se lucrează din nou la capacitate, atât în ceea ce priveşte producţia de maşini, cât şi pe cea de motoare, la uzina de la Craiova. Peste 90% din ceea ce se produce la Craiova pleacă la export, fiind vorba de 370 de autoturisme pe zi şi peste 1000 de motoare. Conducerea Ford este rezervată atunci când se pune problema unei noi suspendări a activităţii, precizând faptul că piaţa este volatilă, iar compania va acţiona în funcţie de evoluţia acesteia. Ford a mai oprit activitatea, dar nu şi la producţia de motoare, în luna septembrie. Pe de altă parte, angajaţiilor de la Ford li se fac oferte la schimb cu demisia. Oferta le este prezentată la plic, acasă. Liderul de sindicat, Ovidiu Cioroianu, spune că de regulă cei mai interesaţi de aceste plecări sunt cei care mai au foarte puţin până la pensionare. Dar oferta mai este valabilă maximum trei săptămâni, timp în care angajaţii de la Ford trebuie să se decidă dacă vor 24 de salarii compensatorii sau doresc să-şi continue activitatea la producătorul american. În prezent, la fabruca din Bănie mai lucrează în jur de 4.000 de angajaţi. Acest program de disponibilizări voluntare a mai fost experimentat de conducerea Ford şi anul trecut, când la o primă strugare s-au înscris 400 de persoane, iar la cea de-a doua, adică, la începutul anului curent, încă 100 de salariaţi. Bineînţeles că aceste decizii sunt luate ca urmare a unei cereri mai modeste de autoturisme pe piaţa europeană şi nu numai. Acest sistem de disponibilizări voluntare este mai nou pe la noi, dar în statele dezvoltate ale Uniunii Europene, precum şi în SUA este o modalitate extrem de uzitată.