Profesor la Facultatea de Drept a Universităţii Bucureşti, avocatul Gheorghe Piperea consideră raportul MCV pe 2019 ca fiind „halucinant, absurd, infantil şi insultător la adresa inteligenţei noastre”. Gheorghe Piperea enumeră o serie de afirmaţii subiective sau de-a dreptul false inserate în documentul scandalos, cu abordări dintre cele mai diferite.
Nu numai că raportul MCV nu consideră ca justiția făcută în „câmpul tactic” al serviciilor secrete nu e o problemă care să afecteze statul de drept, dar mai și sugerează revenirea la minunatul sistem, considerând că deciziile CCR care au afectat teribil de eficienta colaborare DNA – SRI (care s-a soldat cu achitarea multora dintre cei condamnați în opinia publică, condamnare emisă înainte de a-și spune justiția cuvântul, unii dintre acești „condamnați” cerând în justiție milioane de euro daune morale). Mă întreb ce ar zice francezii sau nemții dacă ar ști că justiția penală în țara lor se face în cooperare cu serviciile secrete.
În legătura cu Secția de Investigație a Infracțiunilor din Justiție (SIIJ), raportul MCV nu numai că cere desființarea sa urgentă (în timp ce, totuși, critică vehement ordonanțele de urgență pe justiție) dar face cu ouă și cu oțet CCR pentru că și-a permis să declare SIIJ constituțională. CCR este, de altfel, acuzată că, prin deciziile pe care le dă, creeaza instabilitate și impredictibilitate in justiție.
Mă întreb ce ar zice nemții dacă niște birocrați UE ar spune așa ceva despre curtea lor constituțională. Așadar, urmăririle penale sau condamnările în presă și în stradă înainte de a interveni justiția ca să își spună cuvântul trebuie să rămână în ființă, pentru stabilitate și predictibilitate, drepturile omului fiind subsidiare, iar intervenția CCR deranjantă.
Uluitor este că raportul MCV sugerează că sistemul în care magistrații erau anchetați de DNA, în mod secret și cu colaborarea SRI este preferabil SIIJ, pentru că DNA poate să desfășoare anchete de amploare, în timp ce SIIJ nu poate, fiind compusa din procurori mai pricăjiți, așa, numiți în urma unor concursuri, de CSM, și aflați în subordinea CSM, în timp ce ultra-procurorii DNA sunt numiți prin interviu și sunt în subordinea unui director numit politic de președintele României.
În legătură cu sutele de dosare deschise la sesizarea din oficiu a DNA contra magistraților care se manifestă prea independenți și dau, din când în când, soluții de achitare sau anulare a rechizitoriului, arătând astfel „înaltul” profesionalism al anchetatorilor DNA, raportul MCV nu spune decât că sunt acuzații nefondate sau neprobate ale unor asociații de magistrati sau ale unor judecători din CSM. Nici despre miile de magistrați cu dosare la DNA și cu proceduri de monitorizare si influențare tacită pe cap din partea serviciilor secrete, raportul MCV nu ne spune nimic.
În fine, cel mai iritant lucru din acest raport este ca ia apărarea în mod public și oficial a doi inculpați – fosta șefă DNA, care acum este șefa Parchetului European (și, probabil, o sa pună de o „cooperare” care nu este colaborare, cu serviciile secrete europene, ca să se poată obțină probe robuste contra politicienilor europeni) și actualul membru al CSM, judecătorul Mateescu.
În ambele cazuri, raportul MCV spune că sunt dosare politice (???!). DNA nu făcea (vezi cazul Orban L., martie 2016) și nu face (vezi cazul Barna, octombrie 2019) dosare politice în campaniile electorale. Nu, deloc. Precizez că ambele persoane exemplificate își merită soarta, fiind niște iluștri susținători ai acestui sistem de justiție penală insensibila la drepturile omului și entuziastă cu implicarea serviciilor secrete în justiție.
În realitate, SIIJ a cerut și a obținut redeschiderea dosarului din partea judecătorilor, în speța ÎCCJ. Deci, nu SIIJ a redeschis acest dosar penal, ci o instanță de judecată, la cererea SIIJ.
Ce facem acum, transformăm MCV într-o pledoarie pentru un inculpat, doar pentru că respectivul este membru într-o asociație „corectă” de lobby a magistraților?
Și, în fine, lăsăm acest MCV să fie utilizat ca armă în lupta politică internă, că văd că noul guvern insistă pentru desființarea SIIJ, venind în întâmpinarea unei cerințe electorale a unui candidat la președinția României.
Acest site utilizează cookie-uri | Folosim cookie-uri pentru a personaliza conținutul și anunțurile, pentru a oferi funcții de rețele sociale și pentru a analiza traficul. De asemenea, le oferim partenerilor de rețele sociale, de publicitate și de analize informații cu privire la modul în care folosiți site-ul nostru. Aceștia le pot combina cu alte informații oferite de dvs. sau culese în urma folosirii serviciilor lor. În cazul în care alegeți să continuați să utilizați website-ul nostru, sunteți de acord cu utilizarea modulelor noastre cookie.Sunt de acord