ITM Dolj, bilanţul pe primele şapte luni ale acestui an, comparativ cu 2022

0
309

Inspectoratul Teritorial de Muncă (ITM) Dolj a prezentat bilanţul pe primele şapte luni ale acestui an, comparativ cu perioada similară din 2022. Au fost cazuri cu un grad mai ridicat de dificultate, altele cu unul mai scăzut, dar, la modul general, situaţia este bună la nivelul instituţiei, implicit la cel al teritoriului.

 Conform situaţiei centralizate, în evidențele  Inspectoratului Teritorial de Muncă Dolj, la data de 21.08.2023, figurează un număr de: 21.472 de angajatori activi; 148.620 de salariați activi; 180.894 de contracte active. Anul trecut, la aceeaşi dată, situația se prezenta astfel: 19.349 de angajatori activi; 146.803 de salariați activi; 178.216 de contracte active. Inspectoratului Teritorial de Muncă Dolj, i-au fost comunicate, în primele şapte luni ale anului 2023, 164 de evenimente din care: 109 cu incapacitate temporară de muncă; opt mortale. În urma cercetărilor au rezultat: 37 accidente de muncă: – 34 cu incapacitate temporară de muncă şi  trei mortale; 55 de natură patologică – 50 cu incapacitate temporară de muncă; cinci mortale. Comparativ, în primele şapte luni ale anului 2022  au fost comunicate 150 de evenimente: 101 cu incapacitate temporară de muncă, 13 mortale. În urma cercetărilor au rezultat: 54 de accidente de muncă: – 51 cu incapacitate temporară de muncă,  trei mortale, 44 de natură patologică – 34 cu incapacitate temporară de muncă; 10 mortale. “Făcând o analiză,  se observă o creștere semnificativă a evenimentelor de natură patologică, una din cauzele observate în timpul activitatii de către inspectorii de muncă  fiind îmbătrânirea forței de muncă și starea acesteia de sănătate”, a precizat Cătălin Mohora, inspector – şef al ITM Dolj.

Petiţii adresate, spre rezolvare, ITM Dolj

La nivelul ITM DOLJ, în primele 7 luni ale anului 2023, au fost adresate spre rezolvare un număr de 575 de petiții, comparativ cu anul 2022 când, pentru aceeași perioadă, a fost înregistrat un număr de 507 petitii. Principalele aspecte semnalate în petiții au fost:

  • neacordarea drepturilor salariale pentru perioada lucrată
  • munca fără forme legale
  • neeliberarea de către angajator a documentelor (copie CIM, adeverințe, etc),
  • neacordarea concediului de odihnă cuvenit
  • necompensarea în bani a zilelor de concediu de odihnă neefectuat
  • efectuarea orelor suplimentare și neplata acestora
  • lipsa echipamentului de protecție
  • lipsa instructajului de protecția muncii
  • lipsa respectării normelor privind securitatea și sănătatea în muncă
  • accidentele de muncă necomunicate sau cele pentru care nu s-au dispus măsurile prevăzute de legislația în vigoare