Stimate domnule ministru,
În anul 2018, un comunicat de presă al Companiei de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) anunța că un constructor italian și unul din România au câștigat licitația și vor proiecta și executa tronsoanele 1 și 2 ale drumului expres Craiova – Pitești.
În lungime de 17,7 km (km 0 – km 17,7), dintre care 10,165 km situați pe curbe (ce reprezintă 57% din traseu), Tronsonul I are ca punct de început desprinderea din varianta de ocolire Nord a municipiului Craiova (unde este prevăzută amenajarea unui nod rutier), iar ca punct final – limita județelor Dolj cu Olt.
În acest moment, în anul 2021, singurul avansat ca stadiu este Tronsonul II, în lungime de 39,85 km și care va traversa localitățile Balș, Bârza, Piatra Olt, Slătioara, Ulmi, Milcov, Slatina și Valea Mare.
Este foarte adevărat că în prezent zona Balș este atât de aglomerată, încât, dacă nu se realizează urgent acest drum expres, locuitorii se vor simți asediați și străini în propriul județ.
Cu toate acestea, având în vedere importanța la fel de mare a Tronsonului I, care va traversa teritoriile administrative ale municipiului Craiova și localităților Ghercești, Pielești și Robănești, cudouă noduri rutiere, la km 0 – intersecția cu DN65F – Centura Nord Craiova și la km 1,4 – intersecția cu DC4 – Craiova Vest, 5 poduri, 4 pasaje și o parcare de scurtă durată (la km 14,2), aș dori să aflu care sunt cauzele pentru care acest tronson este întârziat față de al II-lea, care sunt obstacolele care țin în loc lucrările și cum se va debloca situația actuală a terenurilor care se află pe traseul acestui drum?
De asemenea, nu înțelegem motivul pentru care nu se vorbește despre tronsonul care face legătura cu autostrada București-Pitești și care nu a intrat încă în discuție. Aș dori să știu care este stadiul acestui tronson, costurile care se anticipează și programul prevăzut pentru licitații.