Bătaie pe gradaţiile de merit

0
286

433 de cadre didactice din învăţământul preuniversitar doljean şi-au depus dosarele pentru gradaţie de merit, distincţie acordată pentru inovarea didactică, în pregătirea preşcolarilor sau a elevilor, în pregătirea elevilor distinşi la concursuri şcolare, faza naţională şi faza internaţională, în perioada 1 septembrie 2007 – 31 august 2011, şi calificativul „Foarte bine” în fiecare an şcolar încheiat din perioada evaluării. Dascălii care sunt admişi primesc lunar un spor de 25% din salariul de bază pentru o perioadă de cinci ani. „Cele mai multe solicitări sunt de la cadrele didactice din învăţământul primat şi preşcolar, dar şi de la directori de unităţi de învăţământ şi profesori de discipline tehnice”, a precizat Alexandru Gâdăr, inspector şcolar general adjunct.

Dosarele candidaţilor vor fi evaluate în perioada următoare la nivelul Consiliului Consultativ format pentru fiecare disciplină, iar ierarhia se va afişa pe 14 mai. Cadrele didactice vor avea la dispoziţie două zile de contestaţii, iar pe 26 mai gradaţiile de merit vor fi validate în cadrul Consiliului de Administraţie al Inspectoratului Şcolar Judeţean Dolj. Potrivit Metodologiei, numărul de gradaţii care se acordă anual se calculează astfel: din numărul stabilit prin aplicarea a 16% din totalul posturilor didactice existente la nivelul inspectoratului şcolar se scade numărul de gradaţii acordate în ultimii trei ani.

Din 2013 gradaţia se va acorda pe bază de proiect

La acest moment se află în elaborare o nouă metodologie de acordare a gradaţiei de merit, care se va realiza, din anul 2013-2014, în baza raportului de activitate rezultat în urma implementării unui proiect şcolar întins pe patru ani.

Aşa cum spune proiectul de metodologie aflat în dezbatere,  raportul de activitate  se realizează în baza proiectului propus şi implementat de cadrul didactic pentru ultimii patru ani şcolari. Proiectul se va depune la conducerea  unităţilor de învăţământ în care se implementează proiectul, până la data de 1 octombrie a anului şcolar curent. Consiliul de administraţie va evalua eligibilitatea candidaţilor şi a proiectelor, apoi va propune consiliului profesoral, spre avizare, lista proiectelor eligibile, în vederea implementării acestora. Responsabilitatea monitorizării proiectelor propuse în vederea obţinerii gradaţiei de merit va reveni conducerii unităţii de învăţământ şi şefului de catedră sau responsabilului de comisie metodică.

Evaluarea proiectelor va fi făcută de o comisie numită de Inspectorul Şcolar General. Aceasta se va face pe baza fişei de evaluare şi reprezintă cel mult 80% din punctajul maxim de 100 de puncte care se acordă în vederea obţinerii gradaţiei de merit. 20 de puncte vor putea fi acordate pentru performanţe deosebite în inovarea didactică, în activitatea metodică, în pregătirea preşcolarilor sau a elevilor, în pregătirea elevilor distinşi la concursuri şcolare, faza naţională şi internaţională, dacă aceste activităţi nu sunt desfăşurate în cadrul proiectului supus evaluării.