Secretarul de Stat din Ministerul Educaţiei, Florian Lixandru, anunţă înfiinţarea unei hărţi interactive cu proiectele derulate de unităţile de învăţământ preuniversitar din România

0
433
 Ministerul Educaţiei anunţă, prin Secretarul de Stat, Florian Lixandru, lansarea unui program digitalizat, care să cuprindă toate  unităţile de învăţământ preuniversitar din România. Astfel, o hartă interactivă cu proiectele tuturor școlilor, precum și dotarea laboratoarelor de informatică din liceele tehnologice și liceele agricole, crearea de ateliere de practică digitalizată, în cadrul Programului Național de Redresare și Reziliență, au fost  în conferința online „Meseriașii viitorului vor lucra cu imprimanta 3D”, organizată în proiectul 3DUTECH al ECDL România, cu sprijinul Asociației Oamenilor de Afaceri din România și “Dedeman”.
Prin intermediul campaniei „3DUTECH. Modelează viitorul. Printează-l 3D!”, mai multe şcoli din România devin anual hub-uri de imprimare 3D. La fiecare ediție , 10 licee din țară sunt dotate cu imprimante 3D performante și consumabile, iar cel puţin 20 de profesori și 200 de elevi au oportunitatea să obţină gratuit certificarea recunoscută internațional ECDL 3D Printing. Până în prezent, în total sunt implicate 40 de licee din majoritatea județelor României și sute de profesori și elevi care au trecut prin proiect. Ediția a patra se va desfășura în perioada ianuarie – iunie 2022 și va urmări activarea următoarelor 10 noi EDUTECH 3D printing hubs din: București, Buzău, Piatra Neamț, Vaslui, Galați, Mureș, Sălaj, Gorj, Arad și Hunedoara. Ministerul Educației a făcut astfel „un apel către toți către toți cei care doresc să contribuie la digitalizarea României, să vină alături de noi (…) Ministerul Educației manifestă deschidere către orice proiect care își propune practic să contribuie (…) la această schimbare, această adaptare către noile tendințe și să asigurăm cât mai ușor tranziția de la meseriile clasice către meseriile viitorului”, a  precizat Lixandru. Comisia Europeană a anunțat lansarea, la data de 8 octombrie 2021, a unui dialog structurat cu statele membre privind educația și competențele digitale. (…) Dialogul structurat se va desfășura pe parcursul anul 2022 și va viza politici în sectoare, precum educația, sănătatea, ocuparea forței de muncă, digitalizare, economie și finanțe.  Secretarul de Stat a mai spus că „pentru România, persoana desemnată, coordonatorul național pentru dialogul structurat referitor la educație și competențe digitale este ministrul Sorin Cîmpeanu, care va lua parte la toate discuțiile grupului la nivel înalt, alături de reprezentanți ai Comisiei Europene și totodată va reflecta asupra abordării integrate la nivel național în domeniul educației și competențelor digitale, motiv pentru care Ministerul Educației și domnul ministru au nevoie de sprijinul tuturor partenerilor care se vor implica pe această zonă”. În legătură cu gestionarea bugetului alocat pentru Educație din Planul Național de Redresare și Reziliență, Florian Lixandru a menționat : „dotarea laboratoarelor de informatică din liceele tehnologice și liceele agricole, crearea de ateliere de practică digitalizată, asigurarea de echipamente pentru dotare laboratoarelor de informatică în toate unitățile de învățământ, asigurarea de componente integrate de robotică și digitale pentru dotarea atelierelor de practică din cele peste 900 de unități de învățământ din domeniul învățământului profesional și tehnic, sprijinirea unităților de învățământ cu risc de abandon școlar, asigurarea de echipamente digitale pentru școală online în 3.600 de unități de învățământ, modernizarea a 5.200 de laboratoare de informatică și transformarea lor în laboratoare educaționale digitale inteligente și, nu în ultimul rând, dezvoltarea a 1.100 de hub-uri tehnologice școlare de tipul Smart Lab”.