„Târgul de Crăciun” la fel de frumos precum cele din marile capitale europene

0
667

Scenografia este interesantă şi nu ştim cu exactitate dacă Târgul de Crăciun din Craiova este la fel de frumos ca cel din Montreux, pe care l-am văzut descris ca fabulos în presa helvetă, dar oricum ispiteşte privirile. Luminile, la orele serii, răspund una la alta într-o armonie desăvârşită. 42 de căsuţe, unele etalând o diversitate culinară de invidiat, o Poartă „oglindă” în faţa sediului Primăriei, pergole pe Lipscani, 62 de suporturi pe Calea Bucureşti, vreo 22 de arcade, în fine un mobilier stradal feeric, la orele serii, plăcut privirii ce conferă imaginea unei lumi de basm. „Târgul de Crăciun” ediţia a treia, de la Craiova, „bate” pe cel din ediţia precedentă printr-un plus de inventivitate al designerilor şi promenada pietonală probează această evaluare, destul de vagă. Se resimte deja un număr mare de vizitatori la orele serii spre a admira hainele de lumină ale Craiovei. Au fost pregătiri ambiţioase, motivate de faptul că anul trecut Târgul de Crăciun de la Craiova a fost considerat între cele mai izbutite din Europa, fiind clasat pe locul trei, după cele de la Budapesta şi Gdansk, înaintea unor mari oraşe cu o lungă tradiţie în organizarea sărbătorilor de iarnă, precum Viena, Bruxelles, Koln, Praga sau Leipzig, de European Best Destination, cel mai vizitat site turistic din Europa. Fireşte, aprecierile vor aparţine turiştilor şi de ce nu craiovenilor, dar primăriţa Craiovei, Lia Olguţa Vasilescu, a ţinut ca succesul de anul trecut să fie reeditat. „Anul acesta avem şi sponsori. Dar niciodată nu am gândit astfel de evenimente ca o afacere. Totdeauna ne-a interesat bucuria pe care „Târgul de Crăciun” o poate aduce tuturor, mai ales celor care nu îşi permit o vacanţă de sărbători în alte ţări sau localităţi din România. După ediţia trecută, municipalitatea a avut un profit net de aproape un milion de lei, bani proveniţi din taxele plătite de comercianţi, din parcări şi din taxele plătite de hotelieri, fără a adăuga aici profitul HoReCa (baruri, restaurante, hoteluri) unde gradul de ocupare a fost peste media anuală. Nu suntem cu nimic mai prejos de pieţele de profil din Europa, care s-au deschis deja, unele chiar la începutul lunii noiembrie. Bucuraţi-vă de sărbători!”. Pluteşte deja un aer specific sărbătorilor de iarnă. O atmosferă calmă, de basm, specifică de acum Craiovei, obişnuită cu o astfel de „vestimentaţie”, pentru care au trudit toate regiile din subordinea Primăriei. Tineri, dar şi vârstnici, contemplă, la orele serii, această insolită lume de basm, feerică, aptă să alunge grijile cotidiene. Şi într-o bună măsură reuşeşte.