Europarlamentarul Marian Jean Marinescu, în calitate de coordonator în comisia TRAN al grupului PPE, a propus o serie de schimburi de opinii cu industria, astfel încât toți colegii săi implicați în pachetul legislativ Fit for 55 să poată să înțeleagă și punctul de vedere al industriei. “Am avut deja un astfel de schimb de opinii pentru a vedea care ar putea fi impactul acestor măsuri precum și ce înseamnă comerțul cu emisii introdus pentru transportul rutier. Trebuie să ținem cont de neutralitatea tehnologică. Propunerea de acum, cu zero emisii la țeava de eșapament nu este rezonabilă. De ce? Producția în sine a unui automobil (producția pieselor, a subansamblelor etc) produce emisii. Trebuie să avem și aici un program de susținere a producției de combustibili alternativi, astfel încât să existe alternativă, adică să nu plătim mai mult la combustibilii convenționali fără să existe nici un fel de alternativă. Trebuie să fie pusă la punct rețeaua de puncte de încărcare pentru energia electrică și pentru hidrogen, pentru că alfel vom avea probleme. Sunt foarte multe legături între dosarele propuse. Întâlnirea cu industria auto a fost utilă, urmează încă două, una pentru transportul maritim, cealaltă pentru transportul aerian, astfel încât să avem în următoarele două săptămâni, cât mai multe opinii în momentul în care depunem amendamentele pentru acest pachet legislativ extraordinar de important”, a explicat eurodeputatul român, într-o postare pe facebook.
Acasă Ultima oră Europarlamentarul Marian Jean Marinescu : Propunerea de acum, cu zero emisii la ...