Dezamăgit de aspectul clădirilor ISU „Oltenia”, dar încrezător în viitor

0
429
„Am fost la Detaşamentul II Craiova, sincer, am rămas dezamăgit de starea în care se află clădirea, dar este o problemă care nu este specifică doar Craiovei, ci tuturor subunităţilor noastre, pentru că ni s-au triplat cheltuielile de personal şi am avut mai puţini bani pentru celelalte probleme”, a afirmat col. Marcel Sorin Lucaciu, inspector general IGSU.

Şeful Inspectoratului General pentru Situaţii de Urgenţă (IGSU), col. Marcel Sorin Lucaciu, a luat, ieri, contact cu „greutăţile şi problemele pe care colegii din Dolj le întâmpină”, după ce organigrama Inspectoratului a fost redimensionată, ocazie cu care a susţinut şi o conferinţă de presă, alături de col. Liviu Răducan, inspectorul şef al ISU „Oltenia” şi prefectul de Dolj, Nicolae Giugea.

„Ne-am propus – nu ştiu dacă o să ne şi iasă – să privim cu cel puţin un an în faţă, să încercăm să creionăm un viitor al acestei instituţii, pe un termen mediu şi lung, în aşa fel încât să ştim cum ne dozăm eforturile şi puţinele resurse pe care le avem, pentru ca ea (n.r. – IGSU) să fie funcţională şi eficientă şi să servească în continuare intereselor cetăţeanului”, a declarat inspectorul general al IGSU, col. Marcel Lucaciu.

Acesta a afirmat că este timpul ca instituţia pe care o conduce să se modernizeze, în acest sens urmând să fie implementat un nou sistem informaţional. „ISU a câştigat de la an la an încrederea cetăţenilor, cred că am şi demonstrat că merităm încrederea care ni s-a acordat, dar este timpul s-o modernizăm. Avem probleme în ceea ce priveşte modernizarea regulamentelor de intervenţie, cumpărăm acum echipamente şi tehnică nouă de intervenţie şi va trebui să adaptăm tacticile pe care noi le avem la ceea ce urmează să ne intre în curte. Vom intra în posesia unui sistem naţional de management al informaţiilor pentru situaţiile de urgenţă la finele acestui an, când va deveni operaţional Punctul naţional de comandă, care va fi conectat 24 din 24 de ore, cu cele judeţene”, a precizat şeful IGSU. Potrivit acestuia, se va încerca transferarea  informaţiilor de la Serviciul de Urgenţă 112 în acest Punct de comandă naţională, astfel încât să poată fi realizat un istoric al situaţiilor de urgenţă.

„Asigurăm un serviciu care poate fi considerat scump”

„Fiecare cetăţean care este contribuabil în această ţară are dreptul să primească un nivel de securitate egal, indiferent în ce judeţ ar trăi. Din acest punct de vedere, noi asigurăm un serviciu care poate fi considerat scump, dar este în acelaşi timp necesar. Încercăm să promovăm nişte criterii în care să regândim structura, numărul oamenilor, al maşinilor, tehnica de intervenţie din fiecare zi, în care să nu ne bazăm pe un singur criteriu – numărul populaţiei, ci să avem în vedere toate elementele”, a declarat col. Marcel Lucaciu, care a adăugat că se încearcă alinierea timpilor de răspuns la apelurile de urgenţă ale ISU cu cele ale echipajelor SMURD, „fără să ajungem la nişte cheltuieli extraordinar de mari”: „Dacă vom armoniza legea medicinei de urgenţă cu cea a pompierilor – la SMURD, timpii de răspuns de reacţie sunt foarte bine definiţi: 8 minute în mediul urban, de la primirea telefonului, şi de la 12, până la 25 de minute, în mediul ural – dorim să ajungem la acelaşi timp de răspuns şi pentru subunităţile de pompieri, dar pentru asta trebuie să analizăm în ce condiţii putem, fără să ajungem la nişte cheltuieli extraordinar de mari”.

Şeful IGSU a vorbit şi despre o „viziune” a viitoarei structuri, în care mentalitatea cetăţeanului este schimbată: nu mai aşteaptă să primească totul, ci încearcă să contribuie la binele comun, căci în prezent „cel mai slab în România este cetăţeanul, despre care, deocamdată, putem spune că este partea problemei şi nu partea soluţiei într-o ecuaţie. Trebuie să-l facem pe cetăţean să-şi schimbe atitudinea, dar va fi foarte greu”, a conchis col. Marcel Lucaciu.