Termenul de depunere a documentaţiei de participare la etapa de precalificare pentru privatizarea CFR Marfă a fost prelungit până pe 8 mai, în loc de 22 aprilie, iar termenul final pentru deschiderea ofertelor şi desemnarea câştigătorului este 20 iunie, a anunţat Ministerul Transporturilor. „Reprezentanţii organismelor financiare internaţionale şi-au dat acordul pentru decalarea termenului de depunere a documentaţiei pentru etapa de precalificare, termen prelungit la solicitarea potenţialilor investitori interesaţi de achiziţionarea dosarului de prezentare şi de participare la procesul de privatizare”, se arată într-un comunicat al ministerului transmis sâmbătă Mediafax. Ministerul Transporturilor a scos la vânzare 51% din acţiunile companiei CFR Marfă, licitaţia urmând să pornească de la un preţ de 798,05 milioane lei (180 milioane de euro), iar câştigătorul să fie stabilit la jumătatea lunii iunie. Ministrul Relu Fenechiu a anunţat Guvernul, marţi, că 12 companii „foarte puternice din Europa” sunt interesate de privatizarea CFR Marfă, angajament asumat prin acordul cu FMI. În opinia ministrului, după cedarea a 51% din acţiunile CFR Marfă statul român va putea împiedica vânzarea companiei la fier vechi, iar condiţiile restrictive impuse în caietul de sarcini nu vor permite înscrierea la licitaţie a unor „geambaşi”.
CFR SA este cea mai importantă companie din portofoliul Ministerului Transporturilor, a declarat Relu Fenechiu la emisiunea „După 20 de ani”, difuzată duminica de Pro Tv, menţionând că planul de administrare propus de fosta conducere a companiei nu avea suficiente obiective concrete şi prevedea disponibilizarea a 6.000 de oameni. „Nu aş dori să intru foarte mult în amănuntele pentru care a fost respins planul de administrare şi, implicit, a fost demisă conducerea companiei CFR SA. Vreau doar să vă spun că de la acest plan aş fi aşteptat mai multe obiective concrete şi cu termene de realizare. Vreau să vă spun că în acest plan nu se vorbea absolut nimic despre fondurile europene din perioada 2014-2020 şi despre direcţiile în care putem să folosim aceste fonduri. Vreau să vă spun că în acest plan de administrare nu se vorbea nimic despre modul în care putem face restructurare la compania CFR SA. Se spunea doar că vor fi disponibilizaţi 6.000 de oameni. Punct. Vreau să vă spun că în acest plan nu se vorbea nimic despre Gara de Nord şi vreau să vă spun că sunt multe de spus. Dincolo de asta, trebuie să ştiţi că este o decizie pe care am luat-o, mi-o asum. Consider că astăzi CFR SA este cea mai importantă companie din portofoliul Ministerului Transporturilor şi de performanţa acestei companii depinde, dacă vreţi, foarte mult, performanţa mandatului meu”, a spus ministrul. Fostul director general al CFR SA, Dimitris Sophocleous, şi-a dat demisia pe 15 aprilie, după ce Consiliul de Administraţie al CFR SA i-a respins planul de administrare.
Comments are closed.