Doljul a obţinut două premii I, la Concursul Naţional de Chimie „Petru Poni”

0
1057

182 de elevi de la licee cu profil tehnic din 35 de judeţe au participat la cea de a II-a ediţie a Concursului Naţional „Petru Poni”, desfăşurat la Craiova, în perioada 18-21 aprilie, sub egida Ministerului Educaţiei, Cercetării Tineretului şi Sportului. Concurenţii au fost evaluaţi de o comisie, formată din 30 membri şi prezidată de decanul Facultăţii de Chimie din Craiova – prof.univ.dr. Cezar Spânu, care a acordat 17 premii şi 45 de menţiuni, decernate ieri în cadrul unei festivităţi organizate în amfiteatrului Inspectoratului Şcolar Judeţean. Şi Doljul a fost pe podium, cu două premii I şi o menţiune. Rezultatele au fost obţinute de trei din cei şase elevi ai judeţului, intraţi în această competiţie.

Claudia Alexandra Mic

Performanţa aparţine elevelor Iulia Emilia Colţa – clasa a IX-a, Claudia Alexandra Mic – clasa a XI-a, ambele la Grupul Şcolar Transporturi Auto şi Anca Voinea de la Colegiul Naţional „Gheorghe Chiţu” din Craiova.

Toţi premianţii au fost felicitaţi de viceprimarul Craiovei, Teodor Sas, inspectorul general în cadrul Ministerului Educaţiei, Cercetării Tineretului şi Sportului – Daniela Bogdan, inspectorul şcolar general al ISJ Dolj – Mihaela Moţăţeanu, preşedintele Comisiei de concurs – prof.univ.dr Cezar Spânu.

98 de concurenţi pentru locul I la clasa a IX-a

Potrivit organizatorilor, cea mai mare concurenţă a fost la clasa a IX-a. 98 de elevi au aspirat la locul I. Eleva Iulia Emilia Colţa de la Grupul Şcolar Transporturi Auto din Craiova, participantă pentru prima dată la acest concurs, a reuşit să obţină cel mai mare punctaj atât la proba teoretică, cât şi la proba practică.

Iulia Emilia Colţa

„Este prima participare la acest concurs. Am ales să particip la acest concurs pentru că îmi place Chimia, care îmi va folosi pe viitor să studiez la Medicină sau Farmacie, chiar dacă profilul meu este unul tehnic. Concursul a fost emoţionant pentru că au fost foarte mulţi candidaţi la clasa a IX-a şi a fost destul de greu. Cele mai dificile subiecte mi s-au părut la proba teoretică”, a precizat Emilia Colţa. Premiul obţinut înseamnă pentru această elevă creşterea performanţei în studiul Chimiei. Ea mai are o menţiune, obţinută în clasa a VII-a şi îşi doreşte să înmulţească premiile, mai ales că va folosi această ştiinţă în formarea sa profesională.

De două ori câştigătoare a concursului

Claudia Alexandra Mic, elevă tot la Grupul Şcolar Transporturi Auto din Craiova, este al doilea an pe locul I la Concursul Naţional „Petru Poni”. Pentru a repeta succesul, liceanca spune că a depus acelaşi efort.

„Nu este uşor să obţii un astfel de rezultat. Am reuşit însă după multă muncă, multe ore lucrate la şcoală. Dar îmi place. Pasiunea pentru această ştiinţă mi-a fost insuflată de sora mea mai mare, care la rândul ei, are foarte multe premii”, a spus Claudia Alexandra Mic.

Eleva a fost tot pe primul loc şi la competiţia ChimeXpert. Are şi premiul al III-lea la Olimpiada Naţională de Chimie. După ce va absolvi liceul, vrea să urmeze Facultatea de Farmacie din Craiova.

Dana Băjău

Dana Băjău: „Performanţa nu este dictată de liceu”

Cele două ocupante ale locului I au fost pregătite de profesorul de la clasă, Dana Băjău. Dascălul spune că pentru un astfel de rezultat, nu contează liceul, ci efortul şi devotamentul.

„Am fost pasionată de Chimie încă din liceu. Dragostea pentru această ştiinţă mi-a fost insuflată de profesorul meu de la clasă şi, la rândul meu, vreau să acelaşi lucru pentru elevii mei. Sunt profesor din 1994 şi mereu am lucrat cu elevii mei pentru a obţine rezultate bune.  Eu cred că nu contează la ce liceu eşti, ci contează foarte mult să-ţi placă ceea ce faci, şi dacă găseşti elevi care să-şi dorească să facă acest lucru, pentru că este nevoie de eforturi suplimentare. O oră pe săptămână la clasă nu este suficient. În fiecare zi avem două ore de pregătire suplimentară, atât teoretică cât şi practică”, a spus profesorul.

Rezultatele obţinute de elevi îi recompensează pe dascăli cu energia de a continua activitatea şi performanţa la catedră.