Noul crossover Ford Focus Active adaugă versatilitatea inspirată din lumea SUV-urilor la ținuta de drum exemplară, intuitivă, care inspiră încredere a noului Focus.
Disponibil în două variante de caroserie spațioase – hatchback cu cinci uși sau wagon, ambele caracterizate de un design exterior robust, noul Focus Active are o gardă la sol ridicată și o configurație personalizată a șasiului. Noul model păstrează astfel dinamica lui Focus, una de top în segment, adăugând moduri superioare de rulare pe teren accidentat și o poziție mai înaltă la volan, ce sporesc siguranța în timpul condusului urban și extraurban.
Stilul de viață activ al clienților de SUV-uri și crossovere este susținut și de Focus Active, care oferă suplimentar două noi moduri de rulare selectabile – Slippery și Trail și bare longitudinale de plafon, în standard, care ajută la transportul bicicletelor sau al echipamentelor sportive.
În ceea ce privește motorizările, opțiunile sunt sofisticate și includ puternicele și eficientele motoare pe benzină 1.0 EcoBoost și 1.5 EcoBoost, cu până la 182 CP, dar și unitățile diesel 1.5 EcoBlue și 2.0 EcoBlue, care oferă până la 150 CP. Acestea pot fi cuplate cu transmisii manuale cu șase trepte sau automate cu opt trepte.
Sistemele avansate de asistență a șoferului introduse anterior pe noul Focus în cursul acestui an includ versiuni avansate ale tempomatului adaptiv (Adaptive Cruise Control) ale farurilor adaptive (Adaptive Front Lightning System) și ale sistemului de asistență activă la parcare (Active Park Assist).
“Vânzările de SUV-uri Ford au crescut cu peste 19% în octombrie față de aceeași lună a anului anterior, iar SUV-urile reprezintă acum mai mult de una din cinci mașini vândute de Ford în Europa. Familia de modele crossover Active le oferă clienților o opțiune suplimentară care se încadrează în trendul mașinilor cu design inspirat de SUV-uri”, spune Roelant de Waard, vicepreședinte Marketing, Vânzări și Service în cadrul Ford Europa. “Noul Focus Active oferă însă mult mai mult decât ceea ce arată: șasiul său personalizat și noile moduri de condus selectabile îi conferă abilități reale pe teren accidentat, toate destinate persoanelor care vor să exploreze și altfel de drumuri decât cele asfaltate”.
Noul Focus Active este al treilea membru al familiei de crossovere Active, după ce în cursul acestui an au fost lansate pe piață noile Fiesta Active și KA+ Active.
Capabil pe drumuri grele. Distractiv pe șosea
Echipat încă din versiunea standard, atât în varianta hatchback cu cinci uși, cât și în cea wagon, cu sofisticata suspensie independentă spate Ford în configurație cu braț scurt/lung (SLA sau Short Long arm independent suspension), șasiul lui Focus Active are o geometrie unică a arcurilor, amortizoarelor, barelor stabilizatoare și articulațiilor, dar și o gardă la sol ridicată cu 30 de milimetri pe puntea față și cu 34 de milimetri pe puntea spate față de versiunea standard a lui Focus.
Sistemul de suspensii de tip SLA optimizează confortul și adaptabilitatea, dispunând de un submodul izolat care oferă echilibrul dorit între modul în care puntea față și puntea spate răspund la neregularitățile șoselei, rezultatul fiind călătorii mai line. Bucșele complexe au caracteristici diferite de rigiditate în funcție de direcția în care sunt antrenate, diminuând efectul neplăcut al gropilor mici și limitând zgomotul și vibrațiile. Geometria unică a suspensiei SLA pe varianta wagon repoziționează amortizoarele, ajutând mașina să rămână agilă și reactivă chiar și atunci când portbagajul este încărcat la maximum. În plus, această configurație a permis maximizarea spațiului dedicat bagajelor.
Pentru îmbunătățirea ținutei de drum și a durabilității, jantele din aliaj de 17 inch vin echipate cu anvelope cu flanc mai mare: 215/55 R17. Opțional există și varianta unor jante de 18 inch cu anvelope 215/50 R18. Pe lângă modurile de rulare Normal, Sport și Eco care echipează standard toate modelele din gama Focus, noul Focus Active introduce două noi moduri:
- Slippery, care ajustează sistemul ESC și setările sistemului de control al tracțiunii pentru a crește siguranța pe suprafețe cu aderență scăzută precum noroiul, zăpada sau gheața. Acest mod reduce astfel patinarea roților, implicit la plecarea de pe loc, și oferă un răspuns mai pasiv al pedalei de accelerație.
- Trail, care ajută la menținerea inerției pe suprafețe moi, așa cum este nisipul. Ajustează sistemul ABS pentru a permite alunecarea roților, configurează sistemul de control al tracțiunii pentru o rotire mai liberă a roții, care elimină astfel nisip, zăpadă sau noroi de pe anvelope, și oferă un răspuns mai pasiv al pedalei de accelerație.
Robust, spațios și versatil
Detaliile estetice unice îi oferă lui Focus Active un caracter distinctiv, versatil și robust atât la exterior, cât și la interior. Grila frontală vopsită într-o nuanță închisă și cu un tipar unic al măștii este delimitată de o margine neagră. Inserțiile de protecție la nivelul spoilerului frontal sunt vizibile în zona inferioară a barei față și continuă pe bosajele aripilor și pe lateral până în zona posterioară.
Forma spoilerelor față și spate are un design dezvoltat special pentru Focus Active, la fel cum se întâmplă în cazul scuturilor frontal și posterior și al jantelor speciale din aliaj. Paleta de culori vibrante pentru caroserie include noile Metropolis White și Orange Glow, iar clienții pot opta – în funcție de culoarea exterioară – și pentru un plafon vopsit într-o nuanță contrastantă.
La interior, percepția de calitate este oferită de volanul și schimbătorul îmbrăcate în piele, de inserțiile colorate de pe uși și bord și de pragurile inscripționate Active. Scaunele cu sprijin lateral oferă o tapițerie textilă distinctivă Active și cusături albastre, element de culoare care se regăsește și pe covorașele speciale dedicate acestei versiuni.
Noul Focus oferă un spațiu interior mai mare datorat ampatamentului cu 50 de milimetri mai lung în comparație cu modelul anterior și podelei plate. Ocupanții scaunelor din față se bucură de un spațiu generos la nivelul umerilor (1421 de milimetri), iar poziționarea planșei de bord este optimizată pentru a oferi mai mult spațiu. Consola centrală este mai îngustă, iar frâna de mână electronică și selectorul rotativ al transmisiei automate cu 8 trepte economisesc la rândul lor spațiu în zona dintre șofer și pasagerul din dreapta.
Spațiul dedicat genunchilor pasagerilor de pe locurile din spate a crescut cu mai mult de 50 de milimetri în comparație cu anteriorul Focus, ajungând la o valoare record în segment: 81 de milimetri. Spațiul la nivelul umerilor pentru pasagerii locurilor din spate a crezut și el cu aproape 60 de milimetri față de modelul înlocuit. Impresia de spațiu este subliniată de designul ușilor din spate, cu geam posterior care se întinde pe montant pentru a oferi o senzație de mașină aerisită.
Elementele de confort oferite de acest model fac din Focus Active o mașină mai versatilă și utilă pentru persoanele cărora le place aventura. Accesul la zona pentru bagaje este facilitat de tehnologia de deschidere fără mâini a hayonului, care permite deblocarea acestuia cu o simplă mișcare a piciorului pe sub bara spate.
Cel mai bun prieten al omului se poate bucura și el de aventuri în familie: spațiul de bagaje al variantei wagon a fost conceput pentru a permite așezarea unei cuști de transport pentru câini, oferind în total un volum de încărcare de 1653 de litri. Inginerii Ford au găsit chiar și o soluție pentru depozitarea panoului care acoperă portbagajul: acesta este ușor de demontat și se potrivește perfect în spațiul existent sub podeaua flexibilă a portbagajului.
Sistemul de infotainment SYNC 3 le permite șoferilor să utilizeze funcțiile audio, de navigație, de climatizare sau cele ale telefoanelor inteligente cu ajutorul unor comenzi vocale simple și este sprijinit de un ecran tactil color cu diagonala de 8 inch care poate fi operat cu gesturi precum swipe sau pinch. Sistemul este compatibil cu Apple CarPlay și Android Auto™ și este disponibil împreună cu un un sistem audio B&O, care să le permite tuturor pasagerilor să se bucure de muzică printr-o experiență demnă de o sală de concerte.
Călătorii fără efort cu ajutorul motoarelor și tehnologiilor avansate
Noul Focus Active oferă acces la o gama largă de sisteme sofisticate de asistență a șoferului introduse pe noua generație Focus la începutul acestui an. Acestea sunt integrate impecabil pentru a oferi o experiență de șofat intuitivă, rafinată și fără stres. Lista include:
Tempomatul adaptiv (Adaptive Cruise Control), îmbunătățit cu funcția Stop&Go, cu recunoașterea indicatoarelor rutiere (Traffic Sign Recognition) și cu sistemul de centrare a mașinii pe centrul benzii de mers (Lane-Centring technology).
Farurile adaptive Ford (Adaptive Front Lighting System) cu Predictive curve light și Sign-based light, sisteme care pre-ajustează unghiul de cădere al luminii farurilor și oferă astfel o vizibilitate îmbunătățită prin monitorizarea virajelor și – pentru prima dată în industrie – a semnelor de circulație.
A doua generație a sistemului de asistență activă la parcare (Active Park Assist 2), care are acum capabilitatea de a schimba treptele de viteză și de a acționa accelerația și frâna pentru manevre complet automate cu o simplă apăsare de buton.
Primul sistem Head-up Display Ford oferit în Europa îi ajută pe șoferi să-și concentreze atenția și privirea pe șosea.
Asistența activă de urgență la nivelul direcției (Evasive Steering Assist) îi ajută pe șoferi să vireze pe lângă vehiculele oprite sau care rulează cu viteză redusă, pentru a evita coliziunile.
Clienții lui Focus Active au posibilitatea de a alege dintr-o gamă largă de motoare Ford EcoBoost pe benzină sau Ford EcoBlue diesel care oferă putere și rafinament optimizate. Acestea sunt sprijinite în echiparea standard de pachetul Auto Start-Stop, care reduce costurile de rulare, și de o transmisie manuală cu șase trepte sau de noua transmisie automată cu opt trepte, care asigură călătorii fără efort. Sofisticata transmisie automată cu opt trepte se adaptează la diferitele stiluri de șofat, oferind astfel schimbări optimizate ale treptelor.
Multipremiatul motor Ford 1.0 EcoBoost de 125 CP oferă un consum și emisii care pornesc de la 4.8 litri/100 km și 107 grame CO2/km. Motorul 1.5 EcoBoost de 150 CP oferă un consum minim de 5.3 litri/100 km și emisii de 121 de grame CO2/km. Motorul diesel EcoBlue de 1.5 litri și 120 CP oferă consum și emisii minime de 3.5 litri/100 km, respectiv 93 de grame CO2/km. Motorul diesel EcoBlue de 2.0 litri și 150 CP permite un consum minim de 4.4 litri/100 km, iar emisiile pornesc de la 114 grame CO2/km.
Din 1 septembrie 2017, anumite vehicule vor fi omologate utilizând procedura World Harmonised Light Vehicle Test Procedure (WLTP) în conformitate cu specificațiile legilor europene (EU) 2017/1151. Noua procedură de testare este mai realistă în măsurarea consumului de combustibil și a emisiilor de CO2. Din 1 septembrie 2018, WLTP va înlocui complet procedura actuală, New European Driving Cycle (NEDC). În perioada eliminării treptate a ciclului NEDC, consumul și emisiile WLTP sunt corelate cu cifrele NEDC. Deoarece noul ciclu de testare modifică anumite elemente ale testelor, vor exista variații în cifrele anterioare de consum și emisii (de exemplu, aceeași mașină ar putea prezenta valori diferite ale consumului de combustibil și ale emisiilor de CO2).