Conform unui anunţ făcut public de Ministerul Educaţiei, în perioada octombrie 2024 – iunie 2025 ar urma să aibă loc formarea profesorilor de liceu, ce se va desfăşura aşa cum stipulează calendarul de activități privind noul curriculum național, făcut public de Ministerul Educației săptămâna trecută, în procesul de consultare pentru procedura privind constituirea comisiilor de elaborare și de validare a planurilor-cadru de învățământ. Astfel, peste 52.000 de profesori de liceu vor intra în acest program, după ce, în ultimii patru ani, puţin peste 47.000 de profesori din ciclurile primar şi gimnazial au beneficiat de această formare.
FOTO : arhivă
Astfel, în următoarele 25 de luni ar trebui să fie gata planurile-cadru de liceu, programele școlare, manualele și abilitarea curriculară a profesorilor – adică formarea acestora pentru a putea preda pe noul curriculumm, conform noilor programe. „Programe de formare continuă pentru profesori care predau în învățământul liceal (prin proiecte ale Ministerului Educației) – Octombrie 2024 – Iunie 2025”, se precizează în calendarul citat. În această perioadă de 9 luni, cel puțin o lună este acoperită de zile libere și sărbători legale, fără să fie puse la socoteală și weekendurile. Deci ar mai rămâne 8 luni pentru formarea propriu-zisă. Conform Raportului Ministerului Educației privind Starea învățământului preuniversitar în anul școlar 2021-2022, sunt 52.714 cadre didactice în învățământul liceal. Adică ar veni o medie de 6.860 de profesori formați pe lună, după cum arată şi Edupedu.ro. Capacitatea de formare prin programe a ministerului Educației a fost dată în ultimii ani de programul CRED – cel mai mare li mai amplu program de abilitate curriculară pentru profesorii din primar și gimnaziu. Au fost formați în cei 4 ani de derulare a proiectului, finanțat cu fonduri europene de circa 40 de milioane de euro (196.586.777 lei), circa 47.600 de cadre didactice din primar și gimnaziu, conform datelor de pe site-ul proiectului. Obiectivul programului era să formeze 55.000 de profesori, din care 40.000 erau profesorii și învățătorii din primar, obiectiv care nu a fost atins deși cursanții au primit chiar bani – 600 de lei de persoană – pentru a participa la aceste cursuri. Proiectul nu a avut niciun indicator care să evalueze că tot ceea ce a învățat profesorul la aceste formări a fost și aplicat la clasă apoi.