RAT Craiova, îndepărtată şi nu prea de la banii publici

0
360

Licitaţia pentru achiziţia celor 20 de autobuze va fi organizată de Primăria Craiova, şi nu de RAT Craiova, aşa cum s-a întâmplat în anii anteriori. Directorul Marinel Florescu continuă, totuşi,  să meargă în deplasări externe pentru a căuta autobuzele în tendinţe, decontând însă cheltuielile tot de la buget.

Proaspăt întors din Dubai, unde a participat alături de viceprimarul Mărinică Dincă la un Congres al transportatorilor, directorul RAT Craiova, Marinel Florescu, a declarat ieri că, în afară de a-şi da cu părere, nu are nici o atribuţie în achiziţia de autobuze pentru craioveni. “Regia nu mai are sarcina de a procura autobuzele. Chiar dacă ele ajung până la urmă tot în parcul nostru, sunt cumpărate de autoritatea locală. Deci noi nu ne amestecăm cu nimic în această treabă”, a afirmat directorul Marinel Florescu. Întrebat când va fi lansată licitaţia pentru cumpărarea celor mai noi şi moderne autobuze ale Craiovei, managerul RAT Craiova a precizat că, odată ce nu se mai află “la butoane”, nu poate da detalii precise cu privire la acest aspect.

RAT Craiova a întocmit doar caietul de sarcini

Potrivit lui Florescu, licitaţia de achiziţie a mijloacelor de transport în comun nu poate, totuşi, să întârzie mai mult de câteva luni. “Nu ştiu cu exactitate în ce zi va fi lansată licitaţia, dar pot să spun că nu va mai dura nici foarte mult. Ne-am propus să completăm parcul auto cu câteva autobuze noi în acest an şi aşa se va întâmpla”, a mai spus acesta. Spre deosebire de alţi ani când lua bani de la buget şi îi investea cum dorea, conducerea Regiei nu mai are voie acum să se atingă de subvenţia acordată din bani publici, ci doar să comunice în scris cam ce tip de autobuze îşi doresc. Directorul Florescu a recunoscut că singura atribuţie care i-a rămas este întocmirea caietului de sarcini pentru licitaţie, responsabilitate de care s-a achitat.

Autobuze cu taxare electronică

Conducerea RAT Craiova spune că, în caietul de sarcini pe care l-a predat Primăriei Craiova, a specificat detalii referitoare la autobuze, dar nu este exclus ca respectivele cerinţe să se mai modifice. “În primul rând, am cerut nişte autobuze mari, cu trapă joasă, dat fiind faptul că la noi sunt mulţi pensionari care circulă cu mijloacele de transport şi datorită facilităţilor la abonamente suportate de la buget. Un alt lucru pe care l-am cerut este să aibă deja instalate aparate pentru taxarea electronică, fiindcă dorim ca, pe viitor, să renunţăm încet-încet la biletele imprimate pe hârtie”. Directorul RAT Craiova nu exclude însă nici faptul că, în urma vizitei în Dubai, să apară şi un capitol al “extravaganţelor”.

20 milioane de lei, buget disponibil

Cele 20 de autobuze vor fi cumpărate direct din fabrică şi vor fi achitate integral de Primăria Craiova. Pentru această tranzacţie este disponibilă la buget o sumă de 20 milioane de lei, dar autorităţile speră ca factura să fie un pic mai mică, rezultând unele economii prin licitare. Spre comparaţie, numai directorul RAT Craiova, Marinel Florescu, a trebuit să deconteze, potrivit surselor, puţin sub 12.500 de lei, bani necesari pentru transport şi cazare la Dubai. Aceeaşi sumă trebuie să fie trecută şi în dreptul viceprimarului Mărinică Dincă, care a condus delegaţia. Tot la capitolul cheltuieli, conducerea RAT Craiova mai adaugă şi încă două contracte de leasing pe care au fost achitate primele microbuze şi pe care trebuie să le achite până în 2014.