Europarlamentarul Marian Jean Marinescu : România a scos Autostrada București-Craiova din TEN-T

0
1111

Asociația “Viitor pentru Oltenia”, în parteneriat cu cotidianul regional “Cuvântul Libertății” și Universitatea din Craiova – Facultatea de Mecanică,  au organizat vineri, 17 martie, ora 11.00,  la Craiova, dezbaterea cu tema :  “Momentul adevărului – Upgrade Oltenia, pact regional pe transporturi”. Evenimentul s-a desfășurat la Sala Video a Prefecturii Dolj.

În cadrul acestei întâlniri s-a analizat stadiul proiectelor de infrastructură rutieră din regiunea Olteniei. Cum va arăta harta marilor investiţii de infrastructură în 2023 şi proiecţia pe termen mediu şi lung.

    La eveniment au participat reprezentanţi ai ministerului Transporturilor, ai CNAIR, parlamentari, europarlamentari, reprezentanți ai administraţiei publice locale și județene, experţi şi membri ai societăţii civile cu expertiză în probleme de infrastructură și nu în ultimul rând, antreprenori din Oltenia.Este important ca societate civilă să se implice în astfel de dezbateri. Problemele ridicate astăzi ( n.r 17 martie a.c) nu sunt doar de acum…

Europarlamentarul Marian Jean Marinescu a atras atenția reprezentanților Guvernului, prezenți săptămâna trecută la Craiova, că România în noul regulament al Rețelei trans-europene de transport (TEN-T) a propus să se scoată Autostrada Craiova-Alexandria-București de pe rețeaua centrală și să se introducă Craiova-Pitești.

“Nu mai înțeleg nimic. Acum am auzit vorbindu-se de București-Alexandria, dar România a propus să se scoată autostrada București-Craiova din TENT-T. Desigur. eu am depus amendament să fie reintrodusă. Nu înțeleg logica.”, a explicat deputatul european

Marinescu a mai spus că în mod normal Oltenia nu ar fi trebuit lăsată la urmă pentru că cele mai sărace regiuni din România sunt Nordul Moldovei și SV Oltenia, iar pentru aceste două regiuni țara noastră primește fonduri europene, marea lor majoritate prin Politica de Coeziune. Eurodeputatul român a spus că de-a lungul anilor, banii nu s-au investit în Oltenia, ci s-au dus către alte regiuni.

“În 2015 s-a realizat MasterPlanul, iar de atunci m-am întâlnit cu toți miniștrii de la Transporturi, mai puțin cu cel care este acum. În 2020, exista aprobare să se demareze Studiul de Fezabilitate pentru Autostrada Craiova-Lugoj, dar mi s-a spus  că cineva de sus l-a blocat. În 2021, parlamentarii doljeni au reușit să introducă în buget banii pentru SF. S-a făcut și o licitație, dar cam mult 43 de luni… Apoi s-a anulat și licitația asta și s-a făcut alta. Există o întârziere de 2 ani. Moldova ne-a luat-o înainte. Așa este, din păcate”

Marinescu a atras atenția și vizavi de disponibilizările inerente care vor avea loc la Complexul Energetic Oltenia. Acesta are un plan de redresare aprobat de Comisia Europeană, un  plan de reconversie. “În 2027, vor fi 50.000 de șomeri, 12.000 în mod direct. Dacă vreți să reprofesionalizați șomerii, trebuie să faceți investiții”, a subliniat deputatul european.

Europarlamentarul Marian Jean Marinescu le-a dat și câteva sfaturi celor de la Guvern. “Dacă nu mai vreți să anulați licitații, să anulați contracte, cred că cel mai bine ar fi să aduceți niște oameni pregătiți prin Ministere, care să scrie corect caietele de sarcini, pentru că cei care contestă licitațiile, o fac pe baza erorilor de scriere din caietele de sarcină. Spunea un fost ministru că a plătit 2 miliarde de euro penalități ca urmare a acestor erori. Vă propun să introduceti Craiova pe un multimodal, Fordul ar fi foarte interesat. Este vorba de o conexiune multimodală Craiova-Aeroportul Internațional Craiova.”