Ghid de implementare pentru  „Şcoala altfel”

0
399

eleviAşa cum se ştie, începând din acest an şcolar, Săptămâna „Şcoala altfel”  nu mai are un program strict, în cadrul căruia trebuie să se desfăşoare, ci a lăsat la latitudinea unităţilor de învăţământ perioada în care se derulează. Pentru a-i îndruma pe profesori, Ministerul Educaţiei Naţionale a publicat un Ghid de implementare, care să vină în sprijinul cadrelor didactice , pentru ca acestea să nu vadă programul numai ca  o provocare, ci , mai ales, ca o oportunitate de experimentare, de bucurie şi de interacţionare „altfel” cu colegii, elevii şi partenerii din comunitate, după cum a precizat  prof.  Simona Chiriţă, inspector pentru activităţi extraşcolare în cadrul Inspectoratului Şcolar Judeţean Dolj.

Astfel, înainte de a stabili acţiunile, profesorii coordonatori trebuie să solicite propuneri din partea elevilor şi a părinţilor, prin dezbateri, fişe, chestionare. Cadrele didactice pot să solicite diverse tematici, de la dezvoltarea personală a elevului, relaţia cu familia şi prietenii până la voluntariat, activităţi sportive sau înţelegerea unor fenomene fizice sau de altă natură. Orarul trebuie făcut cunoscut părinţilor copiilor, iar prezenţa tinerilor la activităţi este obligatoriu monitorizată. La finalul programului „Şcoala altfel”, beneficiarii (elevi şi părinţi) sunt chestionaţi cu privire la schimbările care au apărut în timpul derulării proiectului.