Germania: Noul proprietar al cotidianului „Berliner Zeitung”, acuzat de poliţie politică

0
118

Holger Friedrich, noul proprietar al cotidianului regional german „Berliner Zeitung”, ar fi colaborat cu STASI, potrivit „The Guardian”. Berliner Zeitung a fost lansat în 1945 în Germania de Est (ex RDG) şi este singurul cotidian din fosta republică germană care a câştigat notorietate naţională. Dezvăluiri asemănătoare au fost făcute şi în „Welt am Sonntag”, ediţia de duminică a cotidianului german „Die Welt”. Într-un editorial comun, redactorii-şefi ai celor două titluri de presă au anunţat o anchetă jurnalistică. Jochen Arntz şi Elmanr Jehn afirmă că investigaţiile sunt totalmente independente. Noul proprietar al cotidianului „Berliner Zeitung” şi-a anunţat disponibilitatea la aflarea adevărului. STASI ar fi avut 90.000 de angajaţi şi 174.000 de informatori. Welt am Sontag a descoperit existenţa unui fişier în care Holger Friedrich apare sub numele de cod Peter Berstain. Holger Friedrich n-a contestat afirmaţiile apărute şi a spus că foarte mulţi est-germani au fost forţaţi să colaboreze cu STASI.