„ReBranders”: o nouă imagine on-line pentru Casa de Cultură „Traian Demetrescu”

0
335

Un nou logo, o altă pagină de Facebook și un site reconfigurat pentru Casa de Cultură „Traian Demetrescu”. De asemenea, afișe, flyere și un clip vidio de prezentare a unui eveniment pentru Direcția Județeană pentru Sport și Tineret Dolj. Iată, pe scurt, rezultatele muncii din ultimele cinci săptămâni ale celor șase tineri din Canada, Grecia, Letonia, Malaezia și Hong Kong participanți la „ReBranders”. Derulat de AIESEC, în perioada 14 iulie – 18 august, și aflat la prima ediție în Craiova, proiectul a fost unul de succes, organizatorii și beneficiarii apreciindu-i pe tineri ca foarte talentați și dedicați scopului pentru care au venit aici. „Mă bucur pentru modul în care ei au înțeles să-și facă treaba. Și mă bucur foarte mult atunci când tinerii se implică”, a subliniat Cosmin Dragoste, managerul Casei de Cultură „Traian Demetrescu”.

Și-au folosit experiența în publicitate, marketing și design

Inițiat de AIESEC România, proiectul „ReBranders” vine în sprijinul instituțiilor și ONG-urilor în vederea îmbunătățirii imaginii acestora în mediul din care provin și, în egală măsură, dorește să dezvolte comunitățile locale prin metode ingenioase de promovare. Cei șase internaționali care au ajuns la Craiova prin acest proiect au adus cu ei experiența în publicitate, marketing și design pe care o au și, printr-o foarte bună colaborare, au reușit să contribuie, într-o oarecare măsură, la schimbarea imaginii în mediul online, dar nu numai, pentru două instituții: Casa de Cultură „Traian Demetrescu” și Direcția Județeană pentru Sport și Tineret Dolj.

„Inițial, noi am fost cei care i-am împărțit pe echipe, însă apoi s-a făcut o reîmpărțire, având în vedere dorințele lor. Noi am ținut cont de abilitățile lor practice, dar mai apoi am văzut că unii erau preocupați mai mult de artă, alții aveau înclinații spre sport. Au lucrat foarte bine, deși au existat între ei diferențe culturale. S-a creat o echipă foarte strânsă. Noi suntem foarte mulțumiți și mândri de ei, au fost printre participanții la schimburile de tineri cu abilitățile cele mai ridicate”, a declarat Adina Ciurea, vicepreședinte AIESEC Craiova.

Logo creat din inițialele instituției, dispuse în cerc, și culorile tricolorului

Katherine Karr (Canada), Lelde Sileniece (Lenonia) și Nektarios Stergiopoulos (Grecia) sunt cei care au făcut echipă pentru Casa de Cultură „Traian Demetrescu”. După cinci săptămâni de lucru intens, rezultatele nu au întârziat să apară. „Mai întâi au făcut o scurtă evaluare a situației pe care au găsit-o la noi, apoi au venit cu câteva propuneri pe care le-am și acceptat. A fost vorba de schimbarea logo-ului instituției, apoi s-a lucrat la pagina de Facebook (de fapt, s-a creat una nouă!) și s-a refăcut web-site-ul”, a povestit Cosmin Dragoste, managerul Casei de Cultură „Traian Demetrescu”, adăugând că tinerii „au avut libertate totală pentru realizarea materialelor”.

 „Personal, mie mi-au plăcut ideile lor, mi-a plăcut ceea ce voiau să facă. Faptul că veneau din afara țării i-a făcut pe ei să vadă lucrurile într-un alt fel decât îl vedem noi de aici, din interior”, a mai spus acesta. Noul logo este format din inițialele instituției, dispuse în cerc, în interiorul acestuia regăsindu-se culorile tricolorului. Site-ul a devenit mai atractiv și mai simplu de utilizat, iar pagina de socializare creată s-a dorit a fi, înainte de toate, ușor recognoscibilă.

Cosmin Dragoste: „Mă bucur foarte mult atunci când tinerii se implică”

În plus, cei trei voluntari care au activat în cadrul instituției au lucrat și la realizarea unor afișe ale diferitelor manifestări organizate în această perioadă. Unul dintre ele, spre exemplu, a fost cel pentru Simpozionul Internațional de Sculptură „Drumuri brâncușiene”, care se desfășoară la Centrul Multifuncțional din Romanești pe întreg parcursul lunii august. „Are un design minimalist, dar care captează atenția”, a apreciat Cosmin Dragoste. Mai mult, pentru că la mijlocul lunii octombrie a acestui an Casa de Cultură „Traian Demetrescu” va organiza, în premieră pentru România, un Slam Poetry Festival, tânărul din Grecia a realizat deja logo-ul pentru acest eveniment.

„Ca manager al acestei instituții, nu pot decât să mă bucur pentru modul în care ei au înțeles să-și facă treaba, pentru cum și-au desfășurat activitatea. Mă bucur foarte mult atunci când tinerii se implică, se ajută întrei ei. Când fac ceva și nu așteaptă ca alții să vină cu programe să le aplice”, a mai spus Dragoste.

Promovare pentru „Competiția tinereții” organizată de DJST Dolj

Un alt parteneriat de succes creat în cadrul proiectului a fost cu Direcția Județeană pentru Sport și Tineret Dolj, ai cărei reprezentanți de asemenea le-au oferit tot sprijinul celor trei tineri voluntari: Lee Meng Yee – Mandy (Malaezia), Yuen Sin Yau (Jelly) și Kwan Ka Man (Hong Kong / China). «Aceștia s-au ocupat de promovarea „Competiției tinereții”, care se adresează liceenilor și care cuprinde mai multe probe – una de dans, alta de teatru, o paradă la școlilor. Ei au creat flyere, postere și un clip video, care va fi folosit pentru promovarea online și la televiziuni», a precizat Adina Ciurea.

***

Atât inițiatorii proiectului „ReBranders”, cât și reprezentanții instituțiilor beneficiare spun că vor păstra legătura și în viitor cu fiecare dintre cei șase internaționali, „pentru că și-au oferit ajutorul chiar și de la distanță”. Potrivit AIESEC România, până în prezent, prin intermediul „ReBranders” peste 150 studenți internaționali au venit în țara noastră și peste 100 de entități au beneficiat de campanii de rebranding din partea acestor voluntari.

Cosmin Dragoste, managerul Casei de Cultură „Traian Demetrescu”: «Cei șase tineri nu au stat numai în Craiova, ci, pentru a cunoaște cât mai mult din România, au vizitat și alte locuri, au fost și la țară… Mi-au spus că impactul avut asupra lor a fost extraordinar, sunt încântați de ce au găsit nu numai în Craiova, ci și în alte zone. Aici, spre exemplu, au apreciat în mod deosebit că ne-am conservat clădirile istorice, că nu suntem neapărat adepții modernității și nu ne-am pierdut identitatea, trecutul. Au apreciat că se restaurează centrul vechi… A fost plăcut să descopere asta cei din Asia, spre exemplu, unde clădirile din sticlă – acei „zgârie-nori” – sunt la tot pasul…».

Adina Ciurea, vicepreședinte AIESEC Craiova: «Noi, cei din AIESEC Craiova, suntem fericiți că proiectul „ReBranders” a decurs foarte bine, conform planificării, chiar dacă s-a aflat în Craiova la prima ediție. Am fost plăcut surprinși să vedem că, deși erau planificate ședințe săptămânale de feedback, am avut sprijinul constant al reprezentanților instituțiilor, care au fost alături zilnic de internaționali și chiar i-au găzduit în incinta instituției pentru a avea un contact mai bun pe parcursul proiectului».

Cosmin-Nicușor Firu, vicepreședinte AIESEC Craiova: «Sunt bucuros că s-a încheiat cu succes acest proiect. Nu pot decât să mă gândesc la următoarea ediție „ReBranders”, care, conform planificării noastre, va avea loc undeva în luna ianuarie a anului viitor. De data aceasta așteptăm mult mai multe instituții implicate și mult mai mulți internaționali care să ia parte la proiect».