Peste 4.000 de elevi din învăţământul şcolar primar, din Dolj, cursanţi ai clasei a II-a, au început, de ieri, evaluarea activităţii şcolare desfăşurate. Este vorba despre cei care, în 2012, au intrat în sistemul „clasei pregătitoare” şi, acum, dau primul examen.
Ieri, au început evaluările copiilor din clasa a II-a, înscrişi la instituţiile de învăţământ primar din Dolj. „Conform datelor centralizate, avem 4.419 elevi care au susţinut, în prima zi, proba scrisă la limba română, competenţe de scriere. Pe 19 mai, pentru elevii respectivi, va urma proba de evaluare la Limba română –competenţa de citire. Miercuri, 20 mai, copiii vor da şi examenul la Matematică. Vreau să mai adaug că, la nivelul Inspectoratului Şcolar Judeţean Dolj, nu avem probe care ar trebui să fie susţinute în limba minorităţilor naţionale, chiar dacă avem reprezentanţi ai acestora, părinţii copiilor alegând ca aceştia să urmeze şcoala în limba română”, a precizat prof. Coca Tanciu, inspector şcolar pentru învăţământul primar.
Rezultatele acestor examene sunt confidenţiale, iar, acolo unde este cazul, dacă sunt calificative sub limită (nu se dau note), părinţii sau tutorii elevilor care nu au trecut „linia” sunt invitaţi de cadrele didactice la discuţii, în prezenţa consilierilor de specialitate, pentru a fi îndrumaţi în vederea viitorului copiilor aflaţi în astfel de ipostază.
Vin şi alte examene
Sesiunile de examinări nu se opresc aici, pentru elevi. În ziua de 26 mai, cei care urmează cursurile clasei a IV-a trebuie să susţină examenul de evaluare la Limba română, a doua zi intrând în bănci pentru „Mate”. De asemenea, cei „dintr-a şasea” vor veni şi-şi vor etala cunoştinţele, pe 2 iunie, la Literatura şi comunicarea în limba română. A doua zi, aceştia vor reveni pentru proba de Matematică şi ştiinţe ale naturii. Pentru ultima clasă a învăţământului primar sunt înscrişi 5.821 de elevi, iar pentru ce-a de-a doua clasă a învăţământului gimnazial sunt cuprinşi în cataloage 5.631 de cursanţi. Reprezentanţii ISJ Dolj spun că este un fapt îmbucurător numărul ridicat al elevilor înscrişi la cursurile primare şi gimnaziale, astfel încât nu se poate vorbi decât de un trend ascendent al numărului copiilor înscrişi în procesul de învăţământ.