Poliţiştii de frontieră din cadrul Punctelor de Trecere a Frontierei Petea şi Borş II alături de comisari din cadrul Gărzii Naţionale de Mediu nu au permis intrarea pe teritoriul ţării noastre a două ansambluri rutiere, încărcate cu deşeuri din aluminiu şi textile second-hand. În cadrul cercetărilor, autorităţile de control au stabilit faptul că cele două transporturi nu îndeplineau condiţiile necesare importului de deşeuri pe teritoriul ţării noastre, acestea fiind returnate societăţilor expeditoare din Slovacia, respectiv Austria. De altfel, unul dintre camioane era supraîncărcat cu peste 20 de tone de aluminiu, depăşind cu mult capacitatea maximă admisă.
Luni, 17 octombrie a.c., în jurul orei 21.00, în Punctul de Trecere a Frontierei Petea, județul Satu Mare, s-a prezentat pentru efectuarea formalităților de frontieră, pe sensul de intrare în ţară, un cetățean român în vârstă de 43 de ani. Acesta conducea un automarfar înmatriculat în România și transporta, conform documentelor de însoțire a mărfii, deșeuri din aluminiu, de la o societate comercială din Slovacia către o firmă din județul Satu Mare. Existând suspiciuni cu privire la legalitatea acestui transfer de deşeuri, a fost solicitat sprijin autorizat reprezentanților Gărzii de Mediu Satu Mare care au stabilit că bunurile transportate – în total 66.200 kg – nu pot intra pe teritoriul României întrucât nu există documente necesare importului de deșeuri. Conform legislaţiei în vigoare, persoana în cauză nu a putut prezenta Anexa nr. 7 la Regulamentul (CE) nr. 1013/2006. De asemenea, șoferul a încălcat legislația privind masa maximă autorizată de transport pentru acest tip de automarfar, depășind cu aproximativ 20 de tone această limită. Un caz similar a fost constatat în Punctul de Trecere a Frontierei Borş II, unde, în cursul zilei de ieri, poliţiştii de frontieră alături de comisari din cadrul Gărzii de Mediu Bihor, nu au permis intrarea în ţară a unui ansamblu rutier, încărcat cu 15.748 de kilograme deşeuri constând în textile second-hand, pe motiv că şoferul mijlocului de transport nu deţinea documentaţia completă, necesară importului acestora. Pentru ambele situaţii expuse mai sus, deşeurile au fost returnate societăţilor expeditoare.