Noul Ford Focus ST combină performanțele de circuit cu dinamica de șosea

0
72

Ford a dezvăluit astăzi noul Focus ST, dezvoltat de divizia Ford Performance pentru a oferi un nivel al agilității demn de un hot-hatch într-o mașină de familie stilată, confortabilă și practică.

Noul Focus ST are la bază dinamica de top a celei de-a patra generații Focus și este disponibil în versiunile hatchback cu cinci uși și wagon. Noua platformă Ford C2 este oferită într-o versiune îmbunătățită prin prezența unor configurații unice ale suspensiilor, frânelor și motoarelor, iar rezultatul este cel mai agil și mai dinamic Ford ST din istorie – atât pe circuit, cât și pe șosea.

Noua gamă de motorizări pune la dispoziția șoferilor cu până la 12% mai multă putere și 17% mai mult cuplu în comparație cu anterioara generație Focus ST. Motoarele Ford 2.3 EcoBoost de 280 CP (benzină) și 2.0 EcoBlue de 190 CP (diesel) permit o dezvoltare a puterii și a cuplului pe o plajă largă de turații, oferind astfel un nivel ridicat al performanțelor sportive.

Primul diferențial electronic cu alunecare limitată (eLSD) prezent pe un model Ford cu tracțiune față este oferit standard pe versiunea cu motor EcoBoost și îmbunătățește și mai mult dinamica în viraje și stabilitatea. Acest sistem ascute răspunsul mașinii în condiții de aderență variabilă cu ajutorul pre-activării anticipate controlate de computer.

Oferta de transmisii include o cutie manuală cu șase trepte sau una automată cu șapte rapoarte rapide, iar sistemul selectabil Drive Modes este introdus în premieră pe Ford Focus ST, oferindu-le șoferilor posibilitatea de a ajusta caracterul mașinii la stilul de șofat. Sistemul Continuously Controlled Damping – standard pe versiunea hatchback cu cinci uși – optimizează configurația cu suspensie independentă spate cu braț scurt-lung (SLA) pentru un nivel excepțional de rafinament.

“Tehnologiile inteligente precum eLSD (diferențial electronic cu alunecare limitată) și CCD (Sistem de amortizare controlată continuu) transformă noul Focus ST într-o mașină «Jekyll and Hyde» care este capabilă să se metamorfozeze dintr-un tourer rafinat într-o mașină de performanță prin simpla apăsare a unui buton”, spune Leo Roeks, directorul Ford Performance Europa. “Am încorporat în acest model toate lecțiile învățate în programele de dezvoltare a supercarului Ford GT și a apreciatului Focus RS, iar rezultatul este o mașină compactă de performanță care beneficiază de un grad de flexibilitate unic în segment”.

Noul Ford Focus ST va fi asamblat la cel mai înalt nivel calitativ în urma unei investiții de 600 de milioane de euro realizate la fabrica Ford din Saarlouis, Germania.