Vineri , 15 noiembrie 2024, Liceul “Charles Laugier” Craiova a fost gazda Cercului Pedagogic al profesorilor de Matematică de liceu, L3. Reunind profesori din Craiova, Calafat, Bârca și Plenița și organizat sub patronajul Inspectoratului ȘcolarJudețean Dolj și al inspector de specialitate, prof. Cristina Ungureanu, cercul a avut ca teme de dezbateri“Tehnici de pregătire pentru creșterea performanțelor la examenele naționale cât și la concursuri și olimpiade școlare; Fișe de lucru pentru pregătirea elevilor participanți la olimpiada și concursurile școlare de matematică; Exemple de bună practică”.
Moderatori ai întâlnirii au fost profesor Bîrsan Sorin , din partea liceului gazdă, şi profesorii Mirea Mihaela și Cristea Cătălin, responsabili ai grupului L3. Pe lângă temele abordate, profesorii participanții au discutat despre participarea la activitățile Societății de Științe Matematice din județul Dolj, olimpiadele școlare, apropiatele simulări la matematică la nivelul județului pentru elevii din clasele terminale de liceu și gimnaziu, modalități de adaptare a învățământului matematic românesc la sistemul european de învățământ.
Anual, câte două întâlniri
Au fost prezentate materiale auxiliare ce pot fi utilizate în pregătirea elevilor, abordarea anumitor subiecte din programa de bacalaureat la clasă în funcție de profilul școlii, experiențaeuropeană a școlii gazdăîn urma participării la activități de învățare pentru elevi și profesori sau cursuri de formare a cadrelor didactice,în cadrul acreditării Erasmus+. „Anual, prin rotație, se desfășoară câte două întâlniri ale cadrelor didactice de aceeași disciplină în instituții de învățământ din același grup, în cazul nostru L3. Temele propuse sunt cunoscute de la începutul anului școlar si sunt teme de interes pentru cadrele didactice. Pot apărea și alte teme de discuți în funcție de evoluția curriculei școlare sau a informațiilor transmise de către minister. Ne-am bucurat să fim gazda colegilor noștri din alte școli, să putem face un schimb important de opinii privind metode noi de predare a matematicii, utilizarea noilor tehnologii, precum și a inteligentei artificiale. Nu în ultimul rând colaborarea strânsă cu doamna inspector de specialitate ne-a ajutat în atingerea obiectivelor propuse”, a precizat prof. Sorin Bărsan.