România va participa la programul TALIS 2024, studiu internaţional de susţinere a politicilor educaţionale

0
310
România va participa la studiul internațional TALIS 2024, după cum a anunțat, ieri, Ligia Deca, ministrul Educaţiei. „Decizia a fost adoptată în ședința de astăzi (ieri – n.r.) a Guvernului și constituie un pas important în procesul de aderare a României la OCDE”, a precizat, pe Facebook, aceasta.

„Participarea României la runda TALIS 2024 este foarte importantă din perspectiva analizei sistemice, prin colectarea informațiilor directe privind dezvoltarea profesională a profesorilor, practicile de instruire, convingerile și atitudinile cadrelor didactice, evaluarea profesorilor şi feedbackul, leadershipul şcolii etc.”, a menţionat ministrul. Studiul TALIS (Teaching and Learning International Survey) este conceput ca o succesiune de studii internaţionale comparative, iniţiate de către OECD, cu scopul de a oferi indicatori internaţionali robuşti şi de a susţine politicile educaţionale relevante privind profesorii şi procesul de predare-învăţare din şcolile aflate la nivelul ISCED 2, potrivit notei de fundamentare.

 Mesajul  Ligiei Deca

“Mă bucur să vă anunț că România va participa la TALIS 2024! Țara noastră va participa la sesiunea 2024 a Studiului Internațional privind Procesul de Predare-Învățare (Teaching and Learning International Survey) pentru profesori și directori de școli, dezvoltat de OCDE. Decizia a fost adoptată în ședința de astăzi a Guvernului și constituie un pas important în procesul de aderare a României la OCDE (în contextul în care Consiliul Organizației pentru Cooperare și Dezvoltare Economică a decis, în data de 25 ianuarie 2022, deschiderea negocierilor de aderare cu țara noastră). TALIS (Teaching and Learning International Survey) este conceput ca o succesiune de studii internaţionale comparative, iniţiate de către OCDE, cu scopul de a oferi indicatori internaționali robuşti şi de a susţine politicile educaționale relevante pentru profesorii şi pentru procesul de predare-învăţare din ciclul gimnazial. Participarea României la runda TALIS 2024 este foarte importantă din perspectiva analizei sistemice, prin colectarea informațiilor directe privind dezvoltarea profesională a profesorilor, practicile de instruire, convingerile şi atitudinile cadrelor didactice, evaluarea profesorilor şi feedbackul, leadershipul școlii etc. TALIS ajută factorii de decizie în politici publice să revizuiască și să dezvolte politici care promovează profesia didactică și cele mai bune condiții pentru un proces de predare-învățare incluziv de calitate. Totodată, îi ajută pe profesori, pe directorii școlilor și pe ceilalți actori educaționali să discute practicile existente și să găsească modalități de îmbunătățire a acestora. Un pas important, pe care îl susțin cu toată încrederea!