Europarlamentarul Marinescu a participat la deschiderea unui workshop despre problemele persoanelor cu dizabilităţi
Vicepreşedintele grupului PPE în Parlamentul European, Marian-Jean Marinescu, a participat la deschiderea unui workshop despre problemele persoanelor cu dizabilităţi pe zona comunicaţiilor electronice, răspunzând astfel invitaţiei lansate de BEREC, Organismul autorităţilor europene de reglementare în domeniul comunicaţiilor electronice. Cel mai important dintre subiectele abordate a fost numărul unic de urgenţă 112.
Serviciul unic de urgenţă 112 a fost introdus în 1991 pentru a permite cetăţenilor UE să solicite ajutor folosind un număr unic, indiferent unde s-ar afla pe teritoriul Uniunii. De la sfârşitul anului 2008, toate statele membre au obligaţia de a asigura folosirea de către orice cetăţean a serviciilor de urgenţă apelând numărul 112 de pe un telefon fix sau mobil. În şapte state membre, printre care şi în România, 112 a devenit principalul număr naţional de urgenţă (pentru poliţie, pompieri şi ambulanţă).
„Sper din suflet ca această situaţie să fie remediată cât mai curând”
Din păcate însă, în majoritatea statelor membre, numărul european de urgenţă 112 continuă să fie accesibil numai prin mijloace vocale, excluzând milioane de persoane cu dizabilităţi, cum ar fi utilizatorii surzi, cu deficienţe de auz şi de vorbire, de la utilizarea serviciilor de urgenţă. “În pofida eforturilor repetate ale Parlamentului European, în majoritatea statelor membre acest numar rămâne în continuare inaccesibil persoanelor cu dizabilităţi, cum ar fi utilizatorii surzi, cu deficienţe de auz sau de vorbire. Sper din suflet ca această situaţie să fie remediată cât mai curând. Am iniţiat, în 2011 o declaraţie prin care ceream Comisiei să ia măsuri care să asigure accesul deplin al tuturor utilizatorilor la serviciile 112. Declaraţia a fost semnată de 483 de europarlamentari şi a fost adoptată de Parlamentul European”, a spus Marian-Jean Marinescu, europarlamentar român.
Parlamentul a cerut insistent Comisiei Europene, în mai multe rânduri, luarea unor măsuri legislative şi de standardizare care să permită accesul persoanelor cu dizabilităţi la numărul 112. Datele publicate în acest an în raportul Comisiei nu arată îmbunătăţiri în ce priveşte accesibilitatea serviciului: numai în 12 state membre există şi alte mijloace de apelare a numărului 112, cum ar fi SMS-urile, textul sau apelurile video.